Bir kez kendini bulmuş olan bir kişinin bu yeryüzünde yitirecek bir şeyi yoktur artık. Ve bir kez kendi içindeki insanı anlamış olan bütün insanları anlar.
Hiçbir yere tutunmadan, hiçbir yerde köklenmeden, akan suyun üzerinde kayar gibi yaşıyordum ve bu soğuklukta ölü, cesedimsi bir yan olduğunu gayet iyi biliyordum.
Kısa ve öz bi şekilde bizi tembelliğe ve başarısızlığa iten şeylerden ve bunlardan kurtulmak için irademizi nasıl kullanacağımızdan ve neler yapmamız gerektiğinden bahseden bi kitap. Uzun uzadıya süren gelişim kitaplarından değil. Tek solukta sıkılmadan okunur. Bi kaç yıl daha önce okuyabilseydim keşke. Ali Fuat Başgilin de dediği gibi 18_20 yaşlarda okunmalı bence.