İbadet binasının temeli üç direk üzerine oturur. Göz, kalp ve dil. Gözün ibadeti, ibret almakladır. Kalbin ibadeti, düşünmek ve duymaktır. Dilin ibadeti ise doğru konuşmak ve Allah’ı zikretmekle olur.
Vücudun selâmeti az yemekte, ruhun selâmeti az günah işlemekte ve dinin selâmeti de varlıkların en hayırlısına (Peygamberimize) salât-ü selâm getirmektir.
Ey oğul!
Gecenin en karanlık zamanında yani gece yarısında ibadet eyle ki yarin sıratta geçerken her tarafın aydınlık olur. Kudretin yettiği kadar camilere hasır, kilim ve halı döşe, sevabın çok olur.