İnsan, iyiliği kurgulamaksızın kendi doğallığı ile yapmışsa, bu fıtratındaki güzelliği gösterir ve o fıtratı verenin “iyi“ olduğunun ilanı olur. İlan şudur: “Allah bu iyiliği yapması için herhangi birini seçebilirdi, beni seçti, benim karşıma bu iyiliği çıkarmaya bilirdi, çıkardı; iyilik yapacak güç ve takati bana vermeyebilirdi, ama verdi.Aslında ben bir iyilik yapmadım, bana iyilik yapma fırsatı tanıdı, yani bana bir iyilik yapıldı. Fıtratımımın bu iyiliği yapmaya olan ihtiyacı giderildi.