Arslandan, ejderhadan o kadar korkma.
Asıl akrabandan, tanıdıklarından sakın!
Onlar, seninleyken vaktini boşa harcarlar.
Sen yokken de dedikodunu yapıp dururlar!
Bir maşuk, âşıkından "Kendini mi yahut beni mi daha çok seversin?" diye sorunca âşık cevabında dedi ki, "Ben, kendimden ölmüş, seninle dirilmişim, nefsimden ve nefsimin sıfatlarından yok olup seninle mevcut olmuşum. Kendi ilmimi unutmuş senin ilminden âlim olmuşum. Kudretimden geçmiş, seninle kudet bulmuşum, eğer kendimi seversem seni sevmiş olurum."