Insan bilmediği durumlar karşısında çok daha yoğun duygular yaşıyor. Sadece acı ya da ağrı için değil, korku için de geçerli bu durum. İnsan bilmediği bir şey yaşayacağız zaman çok korkuyor. Kişilik olarak benim gibi kontrolcü ve mükemmelliyetçi insanlar kontrol edemedikleri durumları yaşamak zorunda olduklarında acıyı, korkuyu daha da şiddetli hissediyorlar. *Sadece çocuk havuzundasın ama kendini okyanusta boğuluyormuş gibi hissediyorsun.*