Hülya Dumanoğlu

Puan vermedi·328 syf.··
11 saatte okudu
·
2020 94. kitabı
Kürşat Başar
7.5/10 · 1.824 okunma
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
Puan vermedi·416 syf.··
2020 93. kitabı
#Okudumbitti #Eylül Ayı'nın 8.kitabı #OsmanBalcıgil #Ela Gözlü Pars Celile(416sayfa) Sevgili Nazım ın annesi Celile!... Bu kitapta değerli yazarımız sayın Osman Balcıgil beyefendi öyle güzel anlatmış ki aynı anda hem Nazım' ı hem Celile'yi okudum. Paşa kızı,paşa gelini Celile,Nazım' ın annesi,dünyadan muhtesem bir kadın gecmis dedirtti bana, kitabın her satırını hayranlıkla okurken. Abdülhamit döneminden,1. Dünya savasına ,Kurtuluş savaşından ,yeni Türkiye Cumhuriyetine ve 2.Dünya savaşına kadar geniş bir yakın tarihi barındırıyor kitap. Nazım'ın 1937 de tutuklanması ve 1950 yılına kadar,yani 13 yıl beş aylik hapis kaldığı süreçte,bir anne olarak mücadelesini,bir anne kalbiyle icim sızlayarak okudum. Celile nin evlilik yaşamı,30lu yaşlarının sonlarında Yahya Kemal le yaşadiğı büyük aşkı,hüsranları,umutsuzluğu,mutlulukla mutsuzlulugun nasıl da bir insanın hayatında kolkola girip dans ettigini gördüm. Kitap tek kelimeyle mükemmeldi. Ayrıca sevgili #OsmanBalcıgil hocama sayfa sonlarına eklediği,dipnotlar icinde tesekkürü bir borç biliyorum.Bir cok konu da aydınlatıcı notları cok güzeldi. Kitabı kesinlikle okumanızı tavsiye ediyorum.Özellikle yakın dönem tarihi ile gerçek karakterler üzerine yazılmıs romanları seviyorsanız,kacırmayın derim. Kitapla kalın mutlu kalın
CelileOsman Balcıgil · Destek Yayınları · 20166,8bin okunma
Puan vermedi·192 syf.··
2020 92. kitabı
·
9 saatte okudu
·
Okunma: 23 Eylül 2020 00:14
#Okudumbitti #Eylül ayı nın 7.kitabı #Heykel Cinayetleri(191 sayfa) #Asena Özbağ #fayayınları #FerideEryılmaz Öncelikle,her ne kadar bilgi verilmemişse de yazarımız Asena hanım cok genc bir kardesimiz sanırım,ve de ilk kitabıymıs ki ilk kitap icin oldukça başarılı buldum kendisini. Kitabın konusuna gelince,Eskisehir cinayet büro ekibi,Başkomiser Erdem ve komiser Hızmanın bir serii cinayet sorusturmasının icinde buluverdim kendimi.Eskişehir li de olunca,mekanlar hep bildiğim yerler tabii,hemencik gözümde canlanıverdi(Bu arada 3yıldır gidemiyorum,cok özlemisim,kendimi Eskisehir de geziyor gibi hissettim,ne yalan söyleyeyim,icimi ısıtıverdi) Neyse,kısa araliklarla bulunan cesetler,hepsi de kadın ve benzer kıyafetler,ölüm sekli ayni.Heykel ne alaka dediginizi duyar gibi oluyorum.Heykel degilde minik heykelcikler,cesetlerin bogazindan iceri sokulup yutturulmus,o sebepten. Cinayetler cogaldikca durum daha da karisik bir hal alir.Bir yanda cözülemeyen cinayetler,bulunamayan katil,bir yandan filizlenen aşklar.Film tadinda,sürükledi aaa bir baktim kitap bitmiş Eh katili bulma isi ni de size birakiyorum. Kitaptan bir kac minik alıntı olmazsa olmazım Var olmak mı,yok olmak mı,bütün soru bu! Düşüncemizin katlanması mı güzel,zalim kaderin yumruklarına,oklarına; yoksa,diretip bela denizlerine karşı dur,yeter demesi mi? Ölmek,uyumak sadece!... Keşke sorduğumuz her soru baloncuk olarak uçup gitse,cevap kötüyse bize gelmeden önce patlasa ne güzel olurdu.Aklıma bir an da Nazım Hikmet' in Yağmur Ciseliyor şiiri geldi. Serez'in esnaf çarşısında Bir bakırcı dükkanının karşısında Bedrettin'im bir agaca asılı Yağmur çiseliyor Sevgiyle kalın kitapcanlarım
Heykel CinayetleriAsena Özbağ · Fa Yayınları · 202065 okunma
Puan vermedi·574 syf.··
2020 91. kitabı
#Okudumbitti #Eylül ayının 6.kitabı #Markus Zusak Kitap Hırsızı(574 sayfa) Uzun zamandır okumayı cok istedigim kitabı sonunda bitirdim.Son ana kadar dirensem de son bölümde yine sulu gözlerim dayanamadı,hafiften bir sağanakla eslik etti kitaba II.Dünya savasını niyedir bilmem,hep yahudilerin gözünden veya yahudilere yapılan korkunc iskenceler,cekilen acılar seklinde bol bol okumustum da,bir Alman ın gözünden fırsatı ancak bu kitapla yakaladım. Liesel,annesinin onlara bakacak durumu olmadığı icin evlatlık verilmek üzere Münih e dogru trenle giderlerken daha yolda 6 yaşındaki kardesinin ölümüyle yüzyüze gelir.Ve ilk hırsızlığını orda mezarlıkta yapar,karların üzerine düsmüs,Mezarcının el kitabı.Henüz 11 yasındadır. Münih te verildiği aile Hubermann cifti,yeni mahallesinde ki ilk arkadası Rudy,savasın acımasızlığı arasında büyüyen cocukların,savasın her yerde olduğu gibi Almanya da da açlık,sefalet le yüzleşmesi. Ne yok ki kitapta. Ama en ilginci,kitabin baştan sona bir Lieselin dilinden en cok ta azrailin dilinden anlatiliyor olmasi.Kötü tarafi,son başta verilmis.Daha basindan kimler bu savatan sağ cıkamayacak bilerek okumam biraz kitabin etkisini yitirir gibi hissettirse de nasıl ne sekilde oldugunu sirası geldikce ögrenmek teselli sebebi oldu. Herseye ragmen cok begenerek okudum. Okumayi ögrenmek icin cabalayan bir kız cocugunun,tek tutkusunun okumak ve satın alamayacagı icin kitaplarını calmasi enteresandi. Tavsiye eder miyim,kesinlikle okunmali.Herkesin begenecegini umuyorum. Bir iki minik alıntıya yer vermezsem olmaz Ölümün en iyi dostunun savaş olduğunu söylerler,bu konuda size farklı bir bakış açısı sunayım.Bana göre savaş,sizden imkansızı başarmanızı isteyen yeni patronunuz gibidir.Omzunuzun tepesinde durup sürekli aynı şeyi tekrarlar;'Bitir,bitir.'Dolayısıyla
Kitap HırsızıMarkus Zusak · Martı Yayınları · 202114,5bin okunma