~~~Körler krallığında, tek gözlü adam kral olur. Tüm bu insanlar eğer fark ediyorsanız sıradan tipler, çünkü akılları iki duvar arasına sıkışmış -para ve siyaset. Ukala bunlar azizim, kendileriyle bir şey konuşmak mümkün değil, bizim hoşumuza giden hiçbir konuyu konuşamayız onlarla. Zekâları çamura bulanmış, daha doğrusu çöplük haline gelmiş~~~
Bel-Ami olarak da bilinen "Güzel Dost" taşradan Paris'e saf bir insan olarak gelen Georges Duroy'un gazeteciligin yükselen gücünü fark edip, kısa sürede kentin göbeğindeki ahlaksızlığı ve çürümeyi anlattığı kitaptır. Guy de Maupassant ın yasadigi dönemdeki kafelerin, bulvarların ve gazete ofislerinin görüntüleri üzerinden izlenimci bir biçimde ortaya koyduğu kitap, her şeyin bir bedeli ve sınırı olduğunun göstergesi olup, dönem Fransa sosyetesinden bi kez daha tiksindim, okuduğum yine dönemsel kitaplar ve karakterler aklıma gelirken. Ben o dönemin ne sosyete tarafını ne de alt tabaka insanını sevemedim. Üst tabakanın ihanetleri, alt tabakanın ahlaksızlığı birbiri ile yarışır halde gibi :(((
Genç, çekici ve oldukça hırslı George Duroy'a gazeteci olarak iş teklifi yapılır ve kısa sürede yeni kariyerinde büyük bir başarıya imza atar. Ama aynı zamanda içinde yaşadığı yozlaşmış toplumun "kalitesiz meslektaşları, manipülatif metresleri ve kurnaz finansörler" gerçekleriyle de yüzleşir ve aşkın olduğu bir dünyada baştan çıkarıcı, şantajcı ve sosyal tırmanıcı olmayı hızla öğrenir. Sadece amaca ulaşmak için bir araçtır onun için bazı durumlar. Maupassant'ın döneminin gücün doruğunu anlatan "Güzel Dost" büyük bir açık sözlülük ve şüphecilik romanıdır aynı zamanda...
Yükselme çabasında olan Duroy ve etrafındaki siyasi ayak ve kadınlar kitabın genel konusunu oluştururken, çok da bi şeyin hayatlarda değişmemiş olması, okuduğum kitabın en üzücü
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯
Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
...Hukuktan daha önemli bir şey de var. İnsanın tüm hayatı tek bir cümleye sığdırılamaz. Sizin adalet dediğiniz, önüne çıkanı acımadan ezip geçen ve geriye sadece enkaz bırakan bir tanktan başka bir şey değil...
...Derinlemesine odaklanma becerimizi geliştirmenin de bitki yetiştirmek gibi olduğunu düşünmeye başladım. Odaklanma becerinizin büyüyüp tam potansiyeline ulaşması için de belli şeylerin var olması gerekiyor: çocuklarda oyun, yetişkinlerde akış halleri, kitap okumak, odaklanmak istediğiniz anlamlı faaliyetler keşfetmek, hayatınızı anlamlandırabilmeniz için zihninizin gezinebileceği alanlar, egzersiz yapmak, doğru dürüst uyku uyumak, sağlıklı bir beynin gelişmesini sağlayan besleyici gıdalar yemek ve güvenlik hissi. Dikkat becerinizi büyümesini önleyen ya da hastalanmasına yol açan şeylere karşı da korumanız gerekiyor: aşırı hız, bir işten öbürüne geçip durmak, çok fazla uyaran, zihninize girip sizi kendine bağlamak için tasarlanmış istilacı teknolojiler, stres, bitkinlik, gerginlik yaratan boyalarla dolu işlenmiş gıdalar, kirli hava.
SON