Daha önce Elif Şafak'tan bir kitap bile okumuşsanız eğer, yazarın yazdığı bir cümleyi bile nerede okursanız okuyun hemen anlarsınız onun yazdığını. O kadar akıcı, betimleyici ve göz önünde canlandırıcı bir dili var ki sözcüklerin sizinle oynadığı oyunda kayboluyorsuz. Aynı zamanda bizimle tanıştırdığı karakterler de o kadar gerçekçi ve sevimli ki, kitabın içine girip onlarla tanışmak istiyorsunuz. Kitabın konusu tarihi öğretiyor size, biraz felsefe yapmayı öğretiyor, kahramanlarla beraber farklı psikolojilere girip ruhunuzu güçlendiriyor... anlayacağınız bir kitaptan öte bir hazine. Daha önce ermeni sorunu -soykırımı- hakkında merak oluştuysa içinizde bu kitabı o psikolojiyi yaşamak için okuyabilirsiniz ama tek başına sizi fazla bilgilendirmesini beklemeyin. Bana göre yazarın asıl odaklandığı konu ensest. Son zamanlarda çokça duyduğumuz bu kavram bu kitapta kendinden nefret ettirmeyi başarıyor. Ensest öyle bir kavram ki gözünüzde canlandırdığınız bir saniyede bile mideniz bulanmaya başlıyor. O kadar ki insanlık dışı bir davranış. Ama Elif Şafak, ensesti öyle bir şekilde geçirmiş ki hikayeye sonunda cezalandırılması gerekenlerin hazin sonunu görünce mutlu olduğunuzu fark edeceksiniz. Anlamlı bir film tadında bir serüven olmuş bu kitap. Amerikadan Türkiyeye, Türkiyeden Osmanlıya, geçmişten günümüze durmadan savrulacaksınız kitapta. İyi okumalar dilerim.