İnsan; Ruhunu doyuracak ilim ile meşgul olmazsa, kendisini oyalayacak dertler ve problemler ile karşılaşır...
Tekâmül ya ilim ile ya imtihan ile olur...
İşte burada Einstein'ın teorisi devreye girer: "Elinizi sıcak bir sobanın üzerine koyduğunuzda bir dakika bir saat gibi geçer. Hoş bir kızla geçirdiğiniz bir saat ise bir dakika gibi geçer. İşte bu izafiyettir."