Tek kelimeyle özetleyecek olursam ‘sıkıcı’ kelimesini kullanırdım sanırım.Yani bi arka kapak nasıl bu kadar yanıltıcı yazılabilirse o kadar yanıltıcı şekilde yazılmış.Kendimi kandırılmış hissediyorum.Bahsedilen atmosferle yakından uzaktan alakası yok çünkü.
Hangi türe girer ondan bile emin değilim.Sanırım dram ağırlıklı, ucundan da polisiye barındıran bi kurgu çıkmış ortaya.Gizem desen eh işte.Ama korku-gerilim mi?Asla!Ben kurgu içinde bi ters köşe beklerken kitabın kendisi bana ters köşe oldu :(
Yanıltıcı tarafını geçtim, hiçbir karaktere ısınamadım.Diana karakteri resmen beni çıldırttı.Bi insan her şeyi mi yanlış yapar?Yapabiliyormuş.Bi yaptığı diğeriyle çelişiyor resmen.Her bölümde ayrı bilendim durdum.Nasıl bi akıl mantıktır ki herkese ‘eşit şans’ tanınmasını savunan bi insan çocuklarına o şansı vermez aklım almıyor.Sözde ‘kayınvalide’ adaletsiz olan bu dünyada şanssız doğan insanlara yardım eli uzatmayı, onlara kol kanat germeyi her şeyin üstünde görüyor.Mal varlığını yardım kuruluşları ya da mülteci kadınlara destek için kullanmayı, maddi manevi onların yanında olmayı görev biliyor.Anladık Diana en yardım sever sensin bu dünyada.Şimdi resmin bütünene bi bakalım.Bu gibi şeylerle uğraşmayan herkesi küçümsemesi veya yapılan bazı zorlukları önemsiz bulmak, ailesinde desteğe ihtiyacı olan insanların yardım çığlıklarını görmemezlikten gelmek veya direk reddetmek ve kendisiyle sürekli çelişkiye düşmek.Herkesin (çocukları da dahil) hayatlarını kurarken yardım almaması gerektiğini, her şeyi kendi imkanlarıyla elde etmeleri gerektiğini düşünen biri kendisi.Çünkü onlardan daha kötü şartlarda olan insanlar var.Parayı ailesine harcamaktansa o zorda kalan insanlara yardım etmesi gerektiğine inanıyor ve ona göre yaşıyor.Yersen tabi.Otuz odalı bi evde yaşamak sorun değil ama