Peki, bir insanı kendisi için egitmek gerekirken, başkaları için eğitilmek istendiğinde ne yapılmalı? Kişilik ile toplumsal kurumları karşı karşıya getirdiğimizde, bir "insan" ya da bir "vatandaş" oluşturmaktan birini tercih etmelisiniz.
Bize eğitim veren insanların bizim için çizdiği yol ile yaratılışımıza uygun olan yol zıt yönleri işaret ettiğinde ruhi karışıklıklar yaşıyoruz. Yürümemizi istedikleri yolun sonu bize mutluluk getirmeyecek, ancak diğer yolda yürümemiz için de teşvik edilmiyoruz.