Kötüler asla refaha kavuşmaz, yalnızca cesurlar adaleti hak eder; dürüstlük en iyi politikadır, antik gizemleri yalnızca kadınlar anlar; zenginler mutsuzluğa mahkûmdur.
Hadi, köle, iş başına, iş başına! şunu da kafana iyice sok, uygarlık doğanın kuruluşlarını alt-üst ederken yine de haklarını elinden almadı; doğa temelde güçlü ve zayıf kişiler yarattı, amacı bunların güçlüye bağlı olarak yaşamasıydı, her zaman kuzunun aslana, böceğİn file boyun eğdiği gibi; insanın yeteneği ve aklı kişilerin durumlarını değiştirdi; artık toplum sınıflarını saptayan fiziki güç değildi , bunun yerini zenginlik almıştı. En zengin adam en güçlü adam oldu, en yoksuluysa en zayıf insan oldu, bunun yanı sıra kudreti, güçlünün zayıf üzerindeki önceliği her zaman doğanın yasaları arasında yer aldı, zayıfı köle eden zincirin en zengin ya da en güçlünün elinde olması ve en zayıf ya da en yoksulu ezmesi onun için hiçbir şey değiştirmez.