İslim Kaplan

İslim Kaplan
@Islimkaplan
Ege üniversitesi uluslararası ilişkiler
10 okur puanı
Haziran 2019 tarihinde katıldı
Dünyanın en çaresiz çocuklarına en büyük hayalleri kurduran, umut denilen doğal felaketten nefret ediyordum!
Sayfa 44·Kitabı okudu
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Sorun da buydu zaten. Herkese,başka hayatların roman gibi gelmesi. Oysa sadece hayattı hepsi. Anlatınca roman olmuyordu. Belki en fazla,otopsi raporu...Konulu...Kütüphaneler onlarla doluydu:Konulu otopsi raporlarıyla. Ciltli ya da ciltsiz,hepsi de salon ciltlerin hikayesini anlatıyordu. Ne de olsa,bir deri bir kemikti insan. Ya sonunda kırışacak ya da yolda kırılacaktı.
Sayfa 35·Kitabı okudu
Yıllar önce okuduğum işe yaramaz bir kitaptaki tek işe yarar cümle şuydu: Insanın kullandığı ilk alet,başka bir insandı.
Sayfa 26·Kitabı okudu
Bugün dünya nüfusuna ezberletilmiş olan,varak çerçeveli ve gösterişli bir tablo vardı.Ve o tabloda,iyiler kötülerle ve cennet cehennemle savaşıyordu.Oysa böyle bir savaş yoktu ve hiç olmamıştı.İyiyle kötünün kıyamet gününe kadar sürecek olan ölüm kalım savaşı,insanlığın yediği en büyük kazıktı.Toplum düzeninin en kestirmeden sağlanması ve otoritenin daima ayakta kalması için atılması gerekmiş olan bir kazık.Çünkü her insanın,aynı anda,hem iyi hem de kötü olduğu gerçeği kabul edilirse,hayranlık duyulup peşinden ölüme gidilen kim varsa,yani gelmiş geçmiş bütün liderlerin kimliğinde lekelenmeler başlayacaktı.Kafalar karışacak,düşünceler çarpışacak ve kimse kimse için hayatını feda etmeyecekti. Ama öyle olmadı ve mutlak iyiyle mutlak kötünün savaşı insanları birbirine kırdırmanın en basit yolu haline geldi."Sizler iyi olanlarsınız!"diyenler "Gidin benim için geberin!"demek istiyor,"Sizler cennete gidecek olanlarsınız!"diyenler de "Geberttikleriniz de cehenneme gidecek!" demek istiyordu. Dolayısıyla cennet ve cehennem,iyilik ve kötülük, insan denilen varlığı ortasından ikiye ayırdı ve bir tarafını insan denilen varlığı ortasından ikiye yardı ve bir tarafını diğeriyle kanlı bıçaklı hâle getirip bir aptala dönüştürdü. Böylece,geçmişin müthiş tezgâhları,kutsal zıtlık teorisiyle ambalajladıkları ömür boyu garantili itaatkarligi özgür insanlara satmayı becerebildi. İtaatkâr itleri itaatkâr itlere kırdırmaktı bütün hikaye! Ne karanlık ışığa düşmandı,ne de tersi. Ve tek bir gerçek zıtlık vardı, o da sadece biyolojide geçerliydi:Ölü ya da diri...
Sayfa 23·Kitabı okudu
Hayat Fiziğine Giriş: Her doğum,en az iki ölüm eder.Biri yaşamak,diğeri yaşatmak isteğine bağlı,iki ölüm. Ancak hayata gelenin,hayatta kalması için,o ölümler sayesinde nefes aldığından habersiz olarak yaşaması gerekir. Aksi takdirde,söz konusu kişi bir savaştan ibaret olur ve her gün içinden ölü çıkar. Evet,belki benim adım Gaza... Ama hiçbir zaman intihar etmeyi düşünmedim. Sadece bir ara...Hissettim.