Arzunun akılla el ele vereceği gün hepimiz isteklerimize değil ,aklımıza hizmet edeceğiz ; çünkü aklımız başımızdayken manasız bir şey isteyerek kendimize bile bile fenalık yapmamıza imkan yoktur.
Delilikten neden korkarız ? İnsanların gözündeki imajımızı korumak için mi? Daha bilge ve ciddi olduğumuzu kanıtlamak için mi ? yoksa insanlara söz geçirmek için mi? Belki de deli olmak anlatıldığı kadar kötü bir şey değildir . İşte bunu bize tam beş yüz yıl önce kanıtlamış bir yazar , Erasmus , hayatta yapılan en güzel şeylerin delilikle yapıldığını anlattığı bu kitapta , bir insan olarak kendini öven deliliğin haklı sebeplerini sıralarken ne amaçlıyordu ? Belki içimizdeki çocuksu sese kulak vermeli , yaşamın kaosu içinde en bilgili olmaya çalışmak yerine en deli olmaya çalışmalıydık .