VetBey

Hangisinin özlemi daha baskındı; vatanın mı, atanın mı?
Reklam
Sükûnet halkın payına, gözü dört açıp, uykusuz kalmak şeyhin payına,
Hakikati sevmek, babacım, sevgilerin en güzelidir. Çünkü hakikat Mutlak Güzellik’ten doğar ve bütün güzeller O’nun güzelliğinden bir ilham taşıdıkları için sevilirler.
Bütün inançların temeli sevgidir. Her kim bir şey veya kimseyi severse ona inanmış, boyun eğmiş, kulluk etmiş olur
8/10
·390 syf.··
2025 30. kitabı
Adı Safevî olsa, Osmanlı olsa ne? Türk’ü Türk’e kırdırmayı istemedim. Günümüzde Şah İsmail ve Sultan Selim üzerinden güdülen hangisi daha Türk ? Hangisinin tarafını tutmalıyız gibi özellikle tarih bilgisinden yoksun ideolojiden başka fikirleri olmayan insanların güttüğü bir tartışma mevcut . Halbuki iki hükümdarın torunları bugün '' İki devlet tek millet''görüşü altında toplanmış durumda Aslında böyle bir tartışma hali hazırda yok ama maalesef kutuplaştırmak için cahil ve art niyetli kişilerin elinde çıkarılmaya çalışılan bir ikililİk var . Bu kitap aslında buna çok güzel bir cevap vermiş . İki hükümdarın hikayesi üçüncü bir göz tarafından anlatılmış .Kamber Can bize iki hükümdarı yakından tanıyan biri olarak gördüğünü anlatmış . Benim bu kitaptan sonra Şah İsmaile ve Yavuz Sultan Selime olan bakış açım olumlu anlamda değişti. Bana katkısı bu yönde oldu İçeriğe gelirsek aşk,savaş ekseninde bir kitap olmuş .Yani her karakterin müstakil bir hikayesi var . Hepsi oldukça ilgi çekici .Tarihi gerçekliklere bağlı kalınmış . Dil oldukça akıcı ve anlaşılır. Çıkardığım ders ise İki Türk hükümdarın mezhep kaynaklı yaptığı savaş sonucu binlerce Türk'ün canından olması ayrı ironik . Tabi kalkıpta 2025 yılından ahkam kesmeyeceğim dönemin şartlarına göre kesinlikle bu olay yorumlanmalı . Ama biz Türkler bu olaylardan ders çıkarmalıyız . Bu olayların tekerrür etmemesi için çaba göstermeliyiz.
Şah ve Sultanİskender Pala · Kapı Yayınları · 202537,9bin okunma
Reklam