VetBey

SERT BİR ELEŞTİRİ !
8/10
·418 syf.··
2021 39. kitabı
·
28 günde okudu
·
Okunma: 07 Temmuz 2021 10:34
Öncelikle sayfa 115' e kadar okudum ve belirli bir kısmını inceledim. Ahmet Ümit'in betimlemeleri hoşuma gitti, olayın örgüsünü beğendim. Fakat yazarın vermeye çalıştığı mesajlar hoşuma gitmedi. Rum sempatizanlığı sezdim bu kitapta. Tarlabaşında işlenmiş bir cinayet çözümleniyor fakat devamlı rum mimarilerine, onların güzel yaşamlarına, ne kadar karakter sahibi olduklarından söz ediyor. Yazar yine bir bölümünde bu toprakların onlara ait olduğunu fatih'in onlardan aldığını dile getiriyor. Sırf farklı bir millet olduğu için kimseye düşmanlık besleyemeyiz ama bu onları beğendiğimiz anlamına da gelmez. Yine bir bölümünde daha kentsel dönüşüme karşı çıkan protesto edenlerin ne kadar masum olduklarından söz ediyor. Masum olarak bahsettiği kişinin içinde bir takım tuhaf insanlar, travestiler vs. var. Onların masumca hakkını aradığından ama sorunun onlarda değil devlette olduğunu ima ediyor. Bu kitap 21 ekim 2013 tarihinde yazılmış, yani gezi olaylarından hemen sonra... Bu kitapta yazılanlar dolaylı yoldan gezi parkı eylemlerini destekliyor. Yine bir zencinin kolunda "Festus Okey polis tarafından öldürüldü " yazıyor diyor. Her konuda polis de suç işlese yolsuzlukta yapsa, kumar oynanmasına göz de yumsa yine devleti suçluyor. Hiç mi insanın kendisi suçlu olmaz ? Tarlabaşındaki mafyaların, uyuşturucu kullanan, illegal işler yapan insanların gariban olduğunu asıl suçlunun devlet olduğunu imaa ediyor. Devlet dediğimiz şey mükemmel değil elbette bunu bende biliyorum ama sırf devleti suçlamak için gayri ahlaki ne varsa onu savunuyor. Herkes istediğini savunmakta özgürdür fakat iktidarın sevilmemesi, devlete hainlik yapmak için sebep değildir. İstediğiniz siyasi düşünceyi savunabilirsiniz fakat bu devlet iktidara değil, vatana aittir ve yaptığınız her kötülük iktidara değil yine bu
Edebiyat
Beyoğlu'nun En Güzel AbisiAhmet Ümit · Everest Yayınları · 201943,5bin okunma
Asmîn Dayan isimli okura yanıt verildi
VetBey
Asmîn Dayan görmeyeceğini bile bile yaşadigin çelişkiyi sana göstermeye çalışmak .
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
SERT BİR ELEŞTİRİ !
8/10
·418 syf.··
2021 39. kitabı
·
28 günde okudu
·
Okunma: 07 Temmuz 2021 10:34
Öncelikle sayfa 115' e kadar okudum ve belirli bir kısmını inceledim. Ahmet Ümit'in betimlemeleri hoşuma gitti, olayın örgüsünü beğendim. Fakat yazarın vermeye çalıştığı mesajlar hoşuma gitmedi. Rum sempatizanlığı sezdim bu kitapta. Tarlabaşında işlenmiş bir cinayet çözümleniyor fakat devamlı rum mimarilerine, onların güzel yaşamlarına, ne kadar karakter sahibi olduklarından söz ediyor. Yazar yine bir bölümünde bu toprakların onlara ait olduğunu fatih'in onlardan aldığını dile getiriyor. Sırf farklı bir millet olduğu için kimseye düşmanlık besleyemeyiz ama bu onları beğendiğimiz anlamına da gelmez. Yine bir bölümünde daha kentsel dönüşüme karşı çıkan protesto edenlerin ne kadar masum olduklarından söz ediyor. Masum olarak bahsettiği kişinin içinde bir takım tuhaf insanlar, travestiler vs. var. Onların masumca hakkını aradığından ama sorunun onlarda değil devlette olduğunu ima ediyor. Bu kitap 21 ekim 2013 tarihinde yazılmış, yani gezi olaylarından hemen sonra... Bu kitapta yazılanlar dolaylı yoldan gezi parkı eylemlerini destekliyor. Yine bir zencinin kolunda "Festus Okey polis tarafından öldürüldü " yazıyor diyor. Her konuda polis de suç işlese yolsuzlukta yapsa, kumar oynanmasına göz de yumsa yine devleti suçluyor. Hiç mi insanın kendisi suçlu olmaz ? Tarlabaşındaki mafyaların, uyuşturucu kullanan, illegal işler yapan insanların gariban olduğunu asıl suçlunun devlet olduğunu imaa ediyor. Devlet dediğimiz şey mükemmel değil elbette bunu bende biliyorum ama sırf devleti suçlamak için gayri ahlaki ne varsa onu savunuyor. Herkes istediğini savunmakta özgürdür fakat iktidarın sevilmemesi, devlete hainlik yapmak için sebep değildir. İstediğiniz siyasi düşünceyi savunabilirsiniz fakat bu devlet iktidara değil, vatana aittir ve yaptığınız her kötülük iktidara değil yine bu
Edebiyat
Beyoğlu'nun En Güzel AbisiAhmet Ümit · Everest Yayınları · 201943,5bin okunma
Asmîn Dayan isimli okura yanıt verildi
VetBey
Bende senin yorumunu okuyarak zaman kaybına uğradım .Eleştirilmek ne kadar zorunuza gidiyor herkes illa sizin gibi düşünecek . Yazık .
Olmadı osho
Puan vermedi·181 syf.··
2018 167. kitabı
·
6 günde okudu
·
Okunma: 18 Haziran 2018 06:01
Bu kitabı bitirdikten hemen sonra wild wild country belgeselini izledim ve bir daha osho okuyamayacağım sonucuna vardım. Yazdıkları ve yaşantısı arasında bu denli korkunç bir fark olması insanları özgürlük adı altında kendi varlığına bağlama ve kendine şükran duydurması kendine sempatizan yaratması gerçekten akıl almazdı.
YakınlıkOsho · Ganj Kitap · 2012634 okunma
VetBey
kesinlikle izleyeceğim bu belgeseli
Ne kabuğuma sığabiliyorum ne toplasan beni bir edebiliyorum. İçimde sürekli büyüyen bir boşluk, elimden kayıp giden bir benlik... Ne susturabiliyorum gönlümü ne kelimeler yetiyor sustuklarımı anlatmaya. Sigaramın dumanında başladığımdan beri dinginliği aramaya, Kaçıncı olduğunu bilmediğim nefeslerle tükettim kendimi. Ne yetti içimdeki yangını söndürmeye ne de dumanında uyuşmaya. Her nefeste biraz daha savruldum, biraz daha dağıldım. Siz söyleyin; huzur denen o rüya, hangi yolun sonunda?
Edebiyat
VetBey
Ne burada yaşamak istiyorum nede buradan gitmek istiyorum ....
Puan vermedi·144 syf.·
Ciddi anlamda çok sıkıcı ama bunun nedeni benim yoğun bir dönemime gelmiş olması olabilir inşallah başka zaman tekrar başlar ve bitiririm. Aslında konusu tam öğretmenler için bende bir öğretmen adayı olarak okumayı çok istedim ama okuyamadım.
Felsefe
Cahil HocaJacques Ranciere · Metis Yayıncılık · 20233,101 okunma
VetBey
katılıyorum