Julide bıyık

Julide bıyık
@Julide_byk
Bize bırakacak bir zenginlikleri olmadığına göre annelerimiz ne yapıyorlardı o zaman? Burunlarını mı pudralıyorlardı? Mağzaların vitrinlerini mi seyrediyorlardı?
Alıntı
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Çünkü kadınlar milyonlarca yıldır evlerinin içinde oturdular, artık onların yaratıcılıkları o evlerin duvarlarını delmiştir, bu güç tuğlaların ve harcın kapasitesini öylesine zorlamıştır ki, artık kalemlere ve fırçalara, iş hayatına ve politikaya yönelmek ihtiyacındadır. Ancak kadınların yaratıcılığı erkeklerinkinden çok farklıdır. Asırlar süren çok katı bir disiplin sonucu kazanılmıştır, yerini de hiçbir şey alamaz...
Alıntı
Onların bozulmasına neden olan özlerindeki kusurdu. Yazar, başkalarının fikirlerine gösterdiği saygı yüzünden kendi değerlerini değiştirmişti.
Alıntı
Burda keserdim ama gelenekler, her konuşmanın kapanış sözleriyle bitirilmesini gerektiriyor.Kadınlara hitaben söylenecek bu sözler,kabul edersiniz ki, özellikle yükseltici ve yüceltici olmalı. Sizdenlerden sorumluluklarınızı hatırlamanızı,yükselmenizi,daha akıllı olmanızı rica ediyorum; ne kadar çok şeyin size bağlı olduğunu, gelecek üzerinde ne kadar etkiniz olabileceğini hatırlatmalıyım. Ancak bu öğütleri, sanırım salimen karşı cinse bırakabiliriz, onlar bunları benden çok daha güzel sözlerle ifade edebilirler ve etmişlerdir de. Zihnimin içini dikkatle araştırdığımda arkadaş olmak, eşit olmak, insanları daha yüce amaçlara yöneltmek gibi soylu duygulara rastlamıyorum. Kısaca ve basit sözlerle, insanın kendisi olması herşeyden daha önemlidir dereken buluyorum kendimi. Başkalarını etkilemeyi hayal etmeyin, derdim, sizleri coşturacak biçimde söylemesini bilseydim. Her şeyi kendi içinde düşünün.
Alıntı

Julide bıyık

, bir kitap okudu
Puan vermedi·83 syf.·
2022 8. kitabı
Stefan Zweig
8.1/10 · 279,6bin okunma