Hep söyledikleri gibi her yaşın ve çağın kendine has bir özelliği olsa da kimileri hayatlarının sonlarında "Yaşadım." diyemeyecek kadar sıkıntılı olurlar. Açıkçası ben, dünyaya geldiğim için pişman olmak gibi büyük bir olumsuzlukla karşılaşmadım hiç. Belki zaman zaman, yaşadığım zorluklar bu kadar ağır olmasaydı da yaşamın tadını daha iyi çıkarabilseydim diye karamsarlığa kapılmışımdır. Ama böyle bir durumda içimden gelen bir ses hemen bana karşılık vererek beni kendime getirmiştir: "O kötü bildiğin tecrübeler olmasaydı yaşamın tadına daha çok mu varacaktın?”