SPOİ İÇERİR!
Hayvan Çiftliği kitabının yorumuyla geldim.
- Bir çiftlikte yaşayan hayvanların kendilerini sadece karınları doyacak kadar besleyen, onları sürekli çalıştıran ve ürünlerini kullanan çiftlik sahibinden bıkmaları sonucu domuzların yaptığı plan ile çiflik sahibini çiflikten kovup yönetimi ele geçirirler. Amaç eşit ve daha iyi koşullarda yaşamaktır. İlk başlarda her şey hayal ettikleri gibidir. Zayıflar korunur, herkes gücü yettiği kadar çalışır ve belirli kurallar belirlenir. Ancak ilerleyen zamanlarda domuzlar daha zeki olduklarını söyleyerek üstünlüğü ele geçirirler. Yeni yasalar koyarlar ve önceden koydukları yasaları bir bir hayvanların hafızalardan silerler ve bu yaptıkları sözde öbür hayvanların iyiliği içindir. Domuzlar zamanla üstünlüğü tamamen ele geçirirler, özgürlüğün hayalini kuran hayvanlar yine işçi konumuna düşerler üstelik önceki yaşamlarından daha kötü bir hayat yaşarlar.
- Yorumlanması gerçekten güç. Nasıl yorumlaya bilirim diye çok düşündüm. Stalin rejimine karşı bir eleştiri olarak anlatılsada çağını aşan bir anlatıma sahip. Kesinlikle herkesin okuması gereken bir kitap. Yazım dili hiç ağır değil ve gayet akıcı dolayısıyla okuyucuyu yormayan bir günde bile okuyup bitirilebilecek bir kitap. Kitabı puanlayacak olursam 10 üzerinden 10 veririm.
Hayvan ÇiftliğiGeorge Orwell · Halk Kitabevi · 2021296,9bin okunma
SPOİ İÇERİR!
Kitabın konusu yazarımızın da dediği gibi " Avına av olan bir avcının hikâyesi..." Aslında kitabı tek bir cümleyle özetle deseler bu cümleyi kurardım. Kitabımızın başkahramanı Kenan Baran. Yakışklı, zengin, girdiği her ortamda dikkatleri üzerine çeken, pek çok kadının gönlüne taht kurmuş bir adam. Kendini hep zirvede görüyor ve hiç bir zaman oturduğu tahtından ineceğine inanmıyor. Onun hayatında en önemli varlık kadınlar. Onlarla heyecanlı bir ilişki yaşamayı çok seviyor ama bu ilişkilerden çokta çabuk sıkılıyor. Hayatına pek çok kadın girsede eşi Handan ve sevgilisi Fadi hayatının merkezinde. Zamanında bu iki kadına çok acı çektiriyor ve onların değerini bilmiyor. Hayatından hiç gitmeyeceklerine inanıyor. Ama hayat bu, biz planlar yaparken başımıza neler geleceğini bilemiyoruz. Kenan'ın bencilliği ve körlüğü yüzünden çok kızdım ona. Fadi'ye gelecek olursak gerçekten çok güçlü bir kadın. Bulunduğu mevkiye adeta tırnaklarıyla kazıya kazıya gelmiş. Ama ona da çok kızdım kendini sürekli aşağılık biri olarak görüyor oysaki kendini biraz sevse belki de Kenan'a bu kadar boyun eğmezdi. Yine de neden böyle davrandığını kitabı okudukça anlıyoruz. Kenan ve Fadi'nin hikayesini okurken günümüzün geçmişimizle olan bağlantısını ve geçmişimizin geleceğimizi nasıl şekillendirdiğini, kaderimizi aslında birazda bizim belirlediğimizi fark ettim. Ne kadar kızsam da ikisinin de yaşadıklarına çok üzüldüm. Her şeye rağmen ikisiyle de o kadar gurur duyorum ki! İyi ki okumuşum onların hikâyesini...
İstediğin gibi oldu ÜSTAD hiç unutulmayacaksın..
Gülseren Budayıcıoğlu'nun kalemini çok severim. Daha önce üç kitabını daha okumuştum ve çok sevmiştim aynı zamanda kendimce dersler çıkardım. Bu nedenle ne zaman Gülseren Hanım'ın adını duysam hep çok heyecanlanırım. Bu kitabında da
Kral KaybederseGülseren Budayıcıoğlu · Remzi Kitabevi · 201521,9bin okunma