Kader İri

Kader İri
@Kaderiri__
Edebiyat Öğretmeni
Atatürk Üniversitesi
Hatay
7 Temmuz 1999
40 okur puanı
Ocak 2025 tarihinde katıldı
Şu anda okuduğu kitap
İnsanoğlu işte!Birisi ağlarken,bir başkası güler
7/10
·224 syf.··
Beğendi
·
2026 8. kitabı
·
7 günde okudu
·
Okunma: 23 Haziran 2026 00:24
Bu yazarın ilk defa bir kitabını okuyorum ve neyle karşılaşacağımı bilmeden başladım okumaya.Kitapta islami terimlerden bahsetmesi ,hayatın gerçeklerinden ve tabi yer yer sitemleri oldu.Zaten hangimiz yaşadığımız hayata bazen kızıp bazen isyan etmedik ki.Kitabın içeriğinde yok yok herşey var akıcı bir kitaptı bitirdikten sonra da baya etkisinde kaldım .Hırs,öfke,ihanet...Karakterleri öyle bir anlatmış ki herbiri gözümün önünde canlandı.Ana karakterlerden Zülküf onu öyle bir yaşadım ki yer yer üzülüp yer yer sinirlendim.Çünkü ne yapıyorsa kendine yapmış oldu .Hayattan payını aldı.Hani tam herşey yoluna girdi düzeldi deriz ya Zülküf o yolunda gitmeyen kısımda kalıyor.Aşk konusuna da değinmek istiyorum .Yazar bu kitabında aşkın çıkarlığından ve ihanetinden bahsetmiş.Unutmuyorum o sözünü ''Aşk işkencedir ,yanılgıdır''demişti.Gerçekten de öyle olmuştu .Hayat hakkında sitemleri vardı neden bu dünyaya gelmişiz derken aslında bir sorgulamaya ihtiyaç duymuş.Kitap hakkında fazla detaya girmeden anlatmaya çalıştım .Ben ilk defa okuduğum bir yazarın kitabını çok beğendim özellikle kitabın sonlarına doğru beklenmedik süprizlerle karşılaşabilirsiniz.Şimdiden iyi okumalar dilerim.
1000Kitap
Tutkular Keder OlduNurullah Genç · Timaş Yayınları · 2024657 okunma
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
Bambaşka Hayatlar
7/10
·248 syf.··
Beğendi
·
2026 4. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 04 Mayıs 2026 19:29
Kitap genel olarak akıcıydı.Sade ve yalın bir dille yazılmış .Okurken o yüzden hiç zorlanmadım sürükleyici merak uyandıran bir eserdi .Kitapta yer yer geri dönüşler yaşanmıştı.Okurken kendinizi başka bir zamanda bulabilirsiniz. Hikaye Meltem ve Selime Teyze ile yollarının kesişmesiyle başlıyor.İkisinin de bambaşka hayatları vardır .Biri annesiz büyümenin , diğeri evlatsız yaşlanmasının derdini anlatır.Kitabın ara sayfalarında Meltem'in babaannesinin yazdığı tarifler vardır onlarda hoşuma gitmişti. Meltem'in dedesinin hikayeyi okurken ona bir bulmaca sorması.Yukadan aşağıya altı harfli bir tatlı ne diye sormasını kitabı okuyunca anlamıştım aslında ordan bize güzel bir mesaj vardı.Yani anladığımda bir Aaa demiştim şaşırmıştım.Ama sanki kitabı bitirdiğimde kendimi tamamlanmış bulmadım sanki devamı var gibiydi ama kitap öyle bitmişti sonu daha farklı olabilirdi birşeyler eksikti yani .Misal Selime teyzeye ne oldu bilmiyorum.Soru işareti kaldı kafamda ? Genel olarak güzeldi ama daha güzel olabilirdi. Acaba altı harfli tatlı neydi? Cevap kitapta :)
1000Kitap
Altı Harfli Bir TatlıŞermin Yaşar · Doğan Kitap · 202513,9bin okunma
İnsan soyunun en tehlikeli duygusu aşktır.
6/10
·280 syf.··
2026 2. kitabı
·
36 günde okudu
·
Okunma: 15 Mart 2026 14:39
Zülfü Livaneli’nin "Kardeşimin Hikayesi" adlı eseri, ilk bakışta sakin bir Karadeniz kasabasında işlenen gizemli bir cinayetin izini sürüyor gibi görünse de, aslında insan ruhunun en karanlık ve izole köşelerine yapılan derin bir yolculuğu anlatır. Romanın merkezinde yer alan emekli mühendis Ahmet Arslan, dış dünyaya kapılarını kapatmış, duygu hissetme yetisini yitirdiğini iddia eden ve kimseye dokunmama kuralıyla yaşayan bir karakter olarak karşımıza çıkar. Onun bu steril ve duygusuz dünyası, genç bir gazetecinin kasabadaki cinayeti araştırmak için kapısını çalmasıyla sarsılmaya başlar. Ancak asıl hikaye cinayetin kim tarafından işlendiği değil, Ahmet’in bir "Şehrazad" edasıyla anlatmaya başladığı ve kardeşi Mehmet’e ait olduğunu iddia ettiği o sarsıcı geçmişin ta kendisidir. Livaneli, kurgusunu Binbir Gece Masalları'nın modern bir izdüşümü üzerine inşa ederken okuru sürekli bir ikilemde bırakır. Anlatıcıya ne kadar güvenebileceğimiz sorusu, romanın son sayfasına kadar bir gölge gibi bizi takip eder. Kitap boyunca işlenen "ikizlik" ve "öteki benlik" temaları, Ahmet ve Mehmet karakterleri üzerinden rasyonellik ile tutkunun, gerçeklik ile hayalin çatışmasını gözler önüne serer. Yazar, aşkı alışılagelmişin aksine iyileştirici bir güç olarak değil, yıkıcı, takıntılı ve trajik bir son hazırlayan bir hastalık gibi tasvir eder. Bu noktada "Aşk, bir görme kusurudur" önermesi, romanın felsefi omurgasını oluşturur. Eserin finalinde okuru bekleyen o büyük kırılma noktası, tüm anlatılanları yeni bir ışık altında tekrar okumayı zorunlu kılar. Livaneli, yalnızlığın ve yaşanamamış hayatların yarattığı hayali dünyaların ne kadar ikna edici olabileceğini ustalıkla gösterir. Sonuç olarak "Kardeşimin Hikayesi", sadece sürükleyici bir olay örgüsü sunmakla kalmaz; aynı zamanda insanın
1000Kitap
Kardeşimin HikayesiZülfü Livaneli · İnkılap Kitabevi · 2024126,7bin okunma
6/10
·524 syf.··
2026 1. kitabı
·
40 günde okudu
·
Okunma: 01 Şubat 2026 00:30
"Hayatımın en mutlu anıymış bilmiyordum." Evet ,kitap böyle başlıyor.Bu sözüyle bir pişmanlık seziyor insan zaten . Kitabın üzerinde bu kadar uzun süre kalmam kitabı okurken çok sıkılarak okuduğumun göstergesi.Sürekli hadi birşey olsun diyerek okudum ama maalesef kitapta bunu yakalayamadım .Kitap başlarda değilde ortalarda çok sıkıcı gelmeye başlamıştı ama sonlara doğru gelince bir merak sardı.Sonu ise tamamen beni yanıltı. Gelelim kitabın içeriğine çok derine girmeden anlatmaya çalışacam umarım yapabilirim. Kemal'in Füsunla karşılaştıktan sonra ona karşı duyduğu aşktan bahsediyor.Kitabi okurken Kemal'e yer yer sinirlenmelerim olmuştu hatta aşkının gerçek olmadığını gelip geçici bir heves olduğunu düşündüm ama beni çok yanılttı.Çünkü ;Kemal ,Sibel ile birlikte ve onunla evlilik üzerine görüşüyorlardi ama aynı anda Füsunla da birlikte olması iyice sinirimi bozmuştu.Madem seviyorsun o zaman Sibelden uzak dur demi. Yani başlarda Sibele çok üzüldüm çünkü hakketmiyordu bunu.Daha sonradan ayrılması iyi olmuştu.Peki bitmiş miydi herşey tabiki hayır asıl bundan sonra başlıyor herşey tabiki derine girmiyoruz meraklı okurlara . Ortalarına doğru gelirken Kemal sürekli olarak Füsunların evine gidip onun eşyalarını alıp Füsun ile birlikte olduğu Merhamet apartmanına götürüyordu. Sonlara doğru gelirsek kitap beklenmedik şekilde bitiyor burada şaşırabilirsiniz.Cünkü ben çok şaşırmıştım.Şu sıralar filmi uyarlanıyormuş umarım gerçeğini yansıtarak bize sunarlar.Muzeyi de çok merak ediyorum umarım deneyimleme şansım olur. Şimdiden okunacaklara bol sabır diliyorum.
1000Kitap
Masumiyet MüzesiOrhan Pamuk · Yapı Kredi Yayınları · 202460,5bin okunma
9/10
·528 syf.··
2025 6. kitabı
·
26 günde okudu
·
Okunma: 11 Şubat 2025 11:38
Öncelikle söze nasıl başlayacağımı bilmiyorum.İlk defa böyle bir kitap beni derinden etkiledi .Kimi yerde dayanamadım kitaptaki sayfaları okumaya gücüm yetmedi ama sonra tüm dirayetimi toplayıp kitabı bitirdim sonunda.Kitap öyle içten duygularla yazılmış ki okurken hissedebiliyorsunuz.Küçücük bir kızın yaşamı beni derinden sarstı.Efraz; Öyle güçlü bir karaktere sahip ki okurken şahit olacaksınız.Ailesiyle birlikte Lübnan'da iki öğün yemek bulursa bile şükreden biri . Günümüzde öyle aç gözlüyüz ki önümüze sunulan nimete şükür etmiyoruz .Efraz'ın arkadaşı Rohan ; küçücük yaşta zalim Esedle evlendirilmek istenmesi ve küçücük vücudunun intihara meyletmesi ,annesinin zılgıt çalması o kadar etkileyiciydi ki şuan bile bu satırları yazarken tüylerim diken diken oldu . Sonunda bu işkencenin biteceğine inanıp Efrazın ailesiyle birlikte sınıra ulaşırken ailesinin katledilmesi ve cinsel istismara uğraması o küçücük bedene bu yapılır mı dedirtti bu nasıl bir zalimliktir vicdansızlıktır.Sınırda onunla birlikte bütün ailesini kaybeden bir küçücük beden Aden.Efraz ona öyle sahip çıktı ki onu kardeşi gibi benimsedi sahip çıktı .Reyhanlı yollarında yağmurun altında onları bulan ve hayatlarını değiştiren Beyzat;Hangi yürek dayanır ki yağmurun altında iki kız çocuğunun çöp karıştırırken görmek.Evine aldı abilik etmek istedi ona .Bu tabi kolay olmadı .Her defasında engel oluyordu Efraz, yaşadıkları o küçücük bedenine ağır geliyordu intihara meylederken son anda engel oldu Behzat ona .Kitabın ilerleyen sayfalarında Efrazın yaşadıkları dilime varmıyor yazmak istesem yazamam ellerim yazmıyor onları anlatmaya . Sonunu hiç öyle beklemiyordum çok şaşırarak okudum olayları.En azından Efraz ve Aden huzurla yaşayacaklardı artık .Mutlaka okumanız gereken bir kitap ...
1000Kitap
KefenŞehnaz Haşimoğlu · Dokuz Yayınları · 20201,321 okunma