Hasan ER

Hasan ER
@KagitAdam
Müşkülpesent meşrepli bir miyop.
Çünkü olağandışı bir tutkum olmadığından isteklerimin dar çerçevesinde her şeyi elde ediyordum.
Reklam
10/10
·80 syf.·
2017 38. kitabı
Bir buçuk senelik kitap okuma serüvenimde, sayfa sayısı bakımından az olup (fazla olanlar şurada kalsın) beni bu kadar derinden etkileyen bir kitap bir daha karşıma çıkar mı bilmem.Hani ciğerden okunan türküler vardır ya , insanı mest eder..İşte Zweig ciğerden bir betimlemeyle mest etti beni.. Kitabın başlarında öyle bir buhranda kaldım ki, sayfaları çevirdikçe kasvet, göz yoldaşım oldu sanki..Şunu anladım ki kendini naza çeken sadece kız evi değilmiş :) Sayfalar nazlı bir kız gibi ona sabırla yaklaşmamı söylüyordu bana.Ben de kulak verdim.Ve harikulade bir zafere, o müthişliğe nail oldum. Zweig'ın da dediği gibi her şey ''o gece'' başladı.Yaşananlar, ihtiras dolu hisler, duygular, düşünceler öyle bir hal aldı ki, kitap da ben de ahval değişikliğine uğradık sanki.. Ana temaya gelecek olursak..Anne babasını kaybetmiş bir adam ve onlardan kalan büyük bir miras..Lakin mirastan önemli olan bu adamın hayata, insanlara, duygulara, düşüncelere kısacası insanı insan yapan olan özelliklere mütemadi bir soğukluk, katılık, yabancılık, sıradanlıkla yaklaşması..Ta ki o gece başına gelecek ve sonrasında bir çorap söküğü gibi yaşanacak olan şeylere kadar.. Zweig okurken satır aralarında Sabahattin Ali'yi bulmak da ayrı bir mükafat oldu benim için..Sigara kullanan arkadaşlara (kullanmayanlara saygım sonsuz) ithafen bir ricada bulunmayı kendime borç bilirim..8 Tl'lik bir fedakarlık (Kitap 8 TL) yapın ve parayla satın alamayacağınız şeyler kazanın..Kitaplara olan itimadınız hiçbir zaman sarsılmayacaktır.Müsterih olunuz.Beni hiç sarsmadılar.. Son olarak o mükemmel insan, Sabahattin Ali'nin bir sözü ile veda etmek istiyorum.. ''Bir kitabı okurken geçen iki saatin ömrümün birçok senelerinden daha dolu olduğunu fark edince insan hayatının ürkütücü hiçliğini düşünürüm.'' Vesselam.
Olağanüstü Bir GeceStefan Zweig · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 2023171,8bin okunma
''Tanrı'yı seviyorum” deyip de kardeşinden nefret eden yalancıdır. Çünkü gördüğü kardeşini sevmeyen, görmediği Tanrı'yı sevemez.
Kıvılcımı söndürmeyen ateşi zapt edemezdi.
Biri sana tokat atarsa öteki yanağını çevireceksin; hak ettiğini düşünüyorsa bir daha vursun.