Yakup Bey, not almışım, çok etkilendiğim cümle: “Bilmediğinin farkında olan insan bilgisizdir, ama neyi bilmediğinin dahi farkında olmayan insan cahildir.”
Kültür, ispatsız da herhangi bir bilgiyi beynimize almakta sakınca olmadığını söyler. Üniversitede öyle anlatılıyorsa, toplum öyle inanıyorsa, insanlar öyle söylüyorsa bir bilgi doğru kabul edilip devam edilir.
Gerçekten, değişmeyen şeyler, katılaşan şekiller bize ölüm gibi görünmeye başlar ve onları yok ederiz. Bunu en açık biçimde gençler gösterir. Toplumun onlara kabul ettirdiği şekillerle rahatsız olarak, belirlenmiş bir kimliği reddederek, kendilerini ifade etmek için çeşitli maskeleri ve duruşları deneyerek karakterleriyle oynarlar.