TANRI’YA GEREKSİZ İSYAN
Öfkeyle Tanrı’ya bağırarak dedim
“Yüce Tanrım tam bir adisin”
Büyük bir kızgınlıkla gökyüzüne bakıp dişlerimi sıktım ve hiddetle başımı sallayarak
“Adinin teki değilsen ne olayım” dedim.
Sonra birden tavrım değişti, sahte bir dindarlıkla dua etmeye çalıştım ama başaramadım.
TANRI’YA YİNE GEREKSİZ İSYAN
"Sana söylüyorum,
ey gökyüzündeki kutsal Baal; sen yoksun, olsan sana öylesine lânet ederdim ki,
göklerin cehennem ateşleriyle sarsılırdı.
Sana söylüyorum;
kulluğumu gösterdim. Sana, reddettin, kovdun beni, ben de sana ebediyen sırt çeviriyorum, çünkü sen, bağış saatini yadsıdın.
Sana söylüyorum, biliyorum öleceğim, yine de alay ediyorum. Seninle, burnumun ucunda ölüm, alay ediyorum, ey gökteki! Apis! (Apis, antik Mısır'da kutsal kabul edilen bir boğa tanrısıdır.)
Sen benim üzerimde gücünü gösterdin,
ama bilmiyorsun ki, felaketten yılmam ben; bunu bilmen gerekmez miydi?
Kalbimi uykularda mı yarattın?
Sana söylüyorum; bütün varlığım,
içindeki her damla kan,
Seni hiçe saydığından, bağışlayıcı yardımına tükürdüğünden ötürü mutludur.
Bu saatten öteye ben,
Senin bütün eserlerinden,
bütün Senden el-etek çekiyorum:
bir daha Seni düşünecek olurlarsa,
bütün düşüncelerime lânetler ediyorum;
bir daha Senin adını anarlarsa,
dudaklarımı koparıp atmak, görevim. Gerçekten varsan,
Sana ömrümde ve ölümümde
son sözümü söylüyorum: Hoşça kal!
Sonra da susuyor, Senden yüz çeviriyor,