Özgün Deniz

Özgün Deniz
@Karabudun
Benim hayatta yegâne fahrim, servetim Türklükten başka bir şey değildir. Mustafa Kemal Atatürk
Ben kararımı vermiş bulunuyorum. Bütün bu şeyleri vaktiyle Çanakkaleden içeri sokmamıştık. Nazarımda bostan korkuluğu gibi duruyorlar. Biz ölümü göze alınca hepsini yine dışarı atarız. Milletin mahvolduğunu görmektense yaşadığını görerek ölmek daha Türkçe olur. Ben boğazdan gelirken yemin ettim. Silahımı, üniformamı kimseye vermeyecegim. Azim ve tedbir her ümide yol açar...
Kazım Karabekir·Kitabı okuyor
“Yeterince kitabın var” diyenlere cevabımız hazır.
Mustafa Kemal'in ağzından dökülen bir cümle işitti: "Geldikleri gibi giderler!" Bu cümle Cevat Abbas'a iyi gelmişti. Sahiden mümkün müydü? Düşmanın en güçlü olduğu anda onlara meydan okumak... Bir anlığına onların kaybedeceği günü hayal etti. O hayalin kahramanı olarak komutanını düşündü ve gayriihtiyari, "Size nasip olacak, siz bunları kovacaksınız Paşam!" dedi. Mustafa Kemal gülümsedi. Zihninde şekillenmeye başlayar kurtuluş planlarını gözden geçirircesine birkaç saniye uzaklara daldı ve "Bakalım!" dedi. Bakalım...
Mustafa Kemal·Kitabı okuyor
Kasım 1918 Ma'ruzdur... Ateşkes mecburiyeti dolayısıyla vatanımın şimdilik alacağı şekil, yakın zamanlarda bu topraklarda nafi bir iş göremeyeceğime ayan bir alamettir. Bu nedenle zaten mevcut olan mezuniyetim zamanında faydalı bir surette iș göreceğimi ümit ettiğim Kafkasya'ya hareket ediyorum. Bu suretle bütün hayat ve mevcudiyetimi iyiliğine vakfettiği memleketimde kalarak dinime, milletime, Padişahıma hizmet edememekten mütevellit teessüfüm pek büyüktür. Fakat Kafkasyå’da bir İslam bağımsızlığının husul bulmasına yardım edebilmek ümidi teessürümü biraz tadil ediyor. İleride hizmet edebilmek imkânı hasıl olunca herhalde gelip burada aymı maksata çalışmayı tercih edeceğim. Şu müskil zamanda deruhte buyurduğunuz görevde başarılarınızı Allah'tan diler, arz-t hürmet eylerim.
Enver…·Kitabı okuyor
Biz savaşa ancak vatanı düştüğü uçurumdan kurtarabiliriz kanaatiyle girdik. Bu kanaatin leh ve aleyhinde ileri sürülmüş yorumlar çoktur. Bir türlü meteselli olmadığım bir diğer hatamız da Meşrutiyet ismini verdiğimiz bir devirde bizimle aynı fikirde olmayan vatanperverlerin, ayrı bir fırka kurmalarına mani oluşumuzdur.
Tâlat Paşa·Kitabı okuyor
'Bütün insanlığın varlığını kendi şahıslarında gören adamlar zavallıdır... Herhangi bir kişinin, yaşadıkça memnun ve mutlu olması için gereken şey, kendisi için değil, kendisinden sonra gelecekler için çalışmaktır... Hayatta tam zevk ve mutluluk, ancak gelecek nesillerin şerefi, varlığı, mutluluğu için çalışmakta bulunabilir.