Yatağımdan bir anda fırladım. "Ne yakacağız anneanne?" diye sordum şaşkınlıkla.
"Hasan'ın kitaplarını sobada yakacağız."
"Neden?"
"Korkuyorum kızım. Onun okuduğu kitaplar, kötü kitaplar."
"Kitabın kötüsü olur mu hiç anneanne?" dedim gülerek.
"Olur," dedi. "Kitabın kötüsü de kötü kadın gibidir. Erkeğin başına iş açar."
"İnan bana, o günlerimizi çok özlüyorum. Yakutları, vakitleri vererek satın alabilirsin, ama vakitleri, yakutlar vererek satın alamıyorsun. Geçip gitti hayat âdeta bir su gibi."