İnsan özgür doğar ama her yerde zincirlenir. Gerçekten fark vahşinin kendi içinde yaşaması, sosyal insanınsa kendi dışında ve ancak başkalarının fikirlerinden yaşamasıdır. Öyle ki kendi varlığını ancak onu ilgilendiren kişilerin hükümleri üzerinden hissedilir.
Biz aşkın öldüğünü zannediyoruz ama aslında aşk sadece bu dünyada ölüyor. Ve eğer onu yaşatmak istiyorsan,onu bu dünyada tutmakta diretmek yerine aşkın kendi alemine geçmemiz gerekiyor.