Yazarın ilk kitabını okuyorum ve gerçekten bunca yıldır neden okumadığımı düşündürdü bana . Daha önce 1984ü okumaya Hayvan Çiftliği geor George Orwell başladım ama yarım kalmıştı . Hayvan Çiftliği‘ne şans vermek istedim ve iyi ki de vermişim .Bu kitap 80 yıl önceki durumu anlatarak o zamanın mevcut düzenini eleştirmiş hayvanlar üzerinden ama gel gör ki hala bu düzen bu kargaşa bu kaos bu adaletsizlik devam etmekte. Yazar o kadar güzel eleştirmiş ki sistemi o kadar güzel betimlemiş ki hem düşündürücü hem sürükleyici olmuş. Herkesin bu kitabı bir kere de olsa okuması gerekiyor.
Kitap çok kısa ama etkisi fazla…
Otuzlu yaşlarda bir kadın yirmili yaşlarda bir erkeğe istemese de kendini her ne kadar kandırsa da ona aşık olup ama beraber olmaktan korkmuştur. Hem yaşı gereği hem de etraftakiler ne der korkusundan bir türlü aşkını itiraf edememekte ama karşı taraf aksine belki de yaşı gereği böyle sürekli itiraf etmekte onunla evlenme isteğini dile getiriyor. Bunlar her zaman git tamam bir şekilde birlikte oluyorlar. Ve kadın o kadar aşık oluyor ki adamın onu bırakıp terk etmesinden çok korkuyor. Bunu bir türlü atlatmayan kadın çareyi adamı öldürmekle son buluyor. Çünkü o benim değilse başka kimsenin değil düşüncesiyle böyle bir karar alıyor. Kitap çok kısa ve çok etkileyici. Herkesin okuyabileceği bir kitap. Siyah Gözler