- Gerçekten tüm hayatınızı bu şekilde mi yaşadınız?
- bütün hayatımı,Nastenka, yavaşca cevap verdim, bütün hayatımı ve sanırım sonuna kadar da böyle yaşamaya devam edeceğim.
"Der vakt-i civânî zi muhabbet çi hicâbest
Beş tavr- ı acep lâzım eyyâm-ı şebâbest"
(Gençlik vaktinde aşktan neden utanmalı? O garip davranışlar gençlik günlerine mahsustur.)
-(...)ama bir şartım var!
- şart mı? Söyleyin, söyleyin, her şeye razıyım ben(...)
- (...) bana aşık olmayın... Böyle bir şey mümkün değil.Dost olmak isterseniz hazırım, elimi uzatıyorum.Ama aşk olmaz, asla!
Sizi bir kere gördüm, gönlümde başka bir hal hissedar oldum.
Toprak üstündeki çiylerin güneşi görünce buhar oldukları gibi benim de yüzünüze bir kere bakmakla tamamen gönlüm yükselmeye başladı.