"Güçlü bir ülkenin küçük bir ülkeye karşı yaptığı haksız saldırıları dünyaya anlatacağız. ABD hükümetinin halkların gelişmesini istemediğini Latin Amerika insanlarına göstereceğiz. O açlığın bitmesini istemiyor; köylülerin toprağı olsun istemiyor, okuma yazma bilmeyenler okula gitsin istemiyor;ulusların kültürü yada yüksek hayat standartları olsun istemiyor; insanların işlerinden ve ülkelerinden hoşnut olmalarını istemiyor. "
ABD bir yandan Küba'yı batı yarımkürede izole bir konuma sokmaya çalışıyor, kısmi ambargo ilan ediyor, bir yandan da Castro'yu devirmenin yollarını arıyordu.