Madem ahiret var ve madem bakidir ve madem dünyadan daha güzeldir. Ve madem bizi yaratan Zat hem Hakim hem Rahim'dir. İhtiyarlıktan şekva ve teessüf etmemeliyiz.
Bilakis ihtiyarlık, iman ile ibadet içinde sinn-i kemale gelip, vazife-i hayattan terhis ve alem-i rahmette istirahat için gitmeye bir alamet olduğu cihetle, ondan memnun olmalıyız.
Bekar kalmak isteyen Nur şakirtlerinden olan kızlara derim ki:
Tam muvafık ve dindar ve ahlaklı bir zevc bulmadan, kendilerini açık saçıklıkla satmasınlar.