Numan Kayra Dalgıç

Numan Kayra Dalgıç
@Kayradalgic
Tattoo Artist
Lise
Gaziantep
Gaziantep
4 okur puanı
Ekim 2017 tarihinde katıldı
Keşke çocukken biraz kitap okusaydın be usta... eminim, başta Kur'an, çok okumuşsundur... Lakin Küçük Prens okusaydın keşke... Ne bileyim? Sefiller'i okusaydın, Notre Dame'ın Kamburu'nu okusaydın... O.Henry okusaydın mesela, gavur falan demeden... Della ve Jim'den neler neler öğrenirdin bir bilsen... Şiir okusaydın keşke... Orhan Veli'den, Yahya Kemal'den, Ümit Yaşar'dan... Mesela Edgar Allen Poe'dan Annabel Lee'yi okusaydın... Shakespeare'in sonelerine bir göz atsaydın... Veya ne bileyim, biraz film izleseydin... Adile Naşit ile Münir Özkul'un turşu kavgasını, İnek Şaban ile Güdük Necmi'nin atışmalarını anlayabilseydin... Bu kadar kavga edip de nasıl bu kadar ayrılamaz olduklarını... Love Story izleseydin... O kadar kasmana da gerek yoktu aslında. Selvi Boylum Al Yazmalım' da Cahit Berkay dinleyip, aslında İlyas'a aşık olan Asya'nın neden Cemşit' i seçtiğini anlayabilseydin keşke... To Sir, With Love da Sidney Poitier kadar zenci olabilseydin... Ölü Ozanlar Derneği'ni seyredip "bir şeyi bildiğinizi sandığınız zaman ona farklı bir açıdan bakın" diyen Keating' i anlayabilseydin... Biraz masal okusaydı annen keşke sana... Pamuk Prenses ile Yedi Cüceler' i, Sindirella' yı, Hansel ile Gratel'i, belki La Fontaine' den Hırsızlar ve Eşek' i okuyarak uyutsaydı anacığın seni... Keşke Andersen' den Kibritçi Kız'ı okuyup ölümü farklı algılayabilseydin... Keşke müzik dinleseydin biraz, ilahi dinlediğin kadar ... Bilseydin bazen Tanrı'nın sadece peygamberleri elçi olarak seçmediğini, buyruklarını notalara, sözlere gizlediğini... Sarı Çiçek kadar sevebilseydin Stairway To Heaven'ı... Bohemian Rhapsody' i, Every Breath You Take' i, I Just Call to Say I Love You' yu, Lady In Red' i dinleyebilseydin... Moonlight Sonata ile hayaller kurup dinlendirebilseydin, besleyebilseydin
Etimoloji Defteri
Mücellit Nedir ?
MADAM GİBİ ÖLMEK Süreyya Sülün Hanım Van’da doğan Süreyya Sülün Hanım’ın yaşadığı kasaba, düşmanın korkunç zulüm ve tarruzuna maruz kalmış, babası şehit olmuştur. Bir muharebede Süreyya Hanımın üç kardeşi birden şehadet şerbetini içtiler. Kardeşlerinin kollarında can vermesine rağmen yılmadı ve cenk meydanını terk etmedi. Kala kala dört kişi kalmışlardı. Daha sonra Karaköse’ye çekilen Süreyya Sülün Hanım, burada Ziverbey Taburu’na iltihak etti. Bir ara yaralandı ve Erzurum’a döndü. Nazife Kadın 9 Mart 1922’de Çanakkale Bigadiç civarını kuşatan Yunan ordusu Komutanı Nazife Kadın’dan bilgi istemiş, ancak o bilmediğini, bilse bile asla söylemeyeceğini ifade etmiş, bunun üzerine Yunanlarca fırına atılarak şehit edilmiştir. Domaniçli Habibe Kurtuluş Savaşı sırasında cahil evladının düşmana yol gösterdiğini duyunca İnegöl’e inmiş, bir kurşunla oğlunu yere serip ardına bakmadan geldiği dağlara geri dönmüştür. Satı Çırpan Millet mekteplerinde okuma yazmayı öğrenen Satı Hanım, Kurtuluş Savaşında cepheye sırtında mermi taşımıştı. 1934 yılında Atatürk’ün kadınlara seçme ve seçilme hakkı vermesiyle meclise giren ilk 18 kadın milletvekilinden biri olmuştu. Binbaşı Ayşe Binbaşı Ayşe de Türk Kurtuluş Savaşının kadın kahramanları arasındadır. Kocasının en kıymetli birer yâdigârı olarak sakladığı ziynetlerini satarak at, mavzer, elbise ve çizme tedarik etmiş ve bu mücadelede, derece derece terfi ederek Binbaşılığa kadar yükselmiştir. (Kaynak: yenicaggazetesi.com.tr) Tüm bu muhteşem "madamlara" özellikle Türkan Saylan’ı da eklemek gerekir. Onu yazmaya kalksam, kitaplar yetmez... Ve bugün; "Bir adam gibi ölmek var, bir şey söyleyecektim ama onu söylemeyeceğim, bir de madam gibi ölmek var. Ölelim ama adam gibi ölelim." (Recep Tayyip Erdoğan - Türkiye Cumhuriyeti Cumhurbaşkanı -
Siyaset
VİCDAN Size bu dünyada yaşayacağınız yoksulluk ve ölümler (şehitler) karşılığında öte dünyada cenneti vaad edenlerin, bu dünyada zenginlik ve refah içerisinde öte dünyayı hiç umursamadan yaşaması ibretliktir... Siz hiç gidilmemiş, görülmemiş cenneti hayal edip, insanoğlunu yaratan mutlak gücün sizi ateşlerde cayır cayır yakmasından korkarken, Allah adına konuşanlar ölmeden kendi cennetlerini yaşıyorlar... Oysa cennet de, cehennem de burada, şimdi, tam şu anda... Bir iç huzur kadar cennette, bir pişmanlık kadar cehennemdesiniz. Vicdan ise cennetiniz ve cehenneminiz arasındaki o incecik köprüdür... Bugün Allah adına konuşup size cenneti vaad edenlerin asla geçemeyeceği bir köprü... Çünkü onlar, er ya da geç, kendi günah denizlerinde boğuluyor olacaklar. Vicdan dediğim o köprüden geçerken aşağı doğru bakın... Onları göreceksiniz... Emre Dölcel
VATAN SAĞOLSUN Bodrum'da bir cami derneği başkanı olan imam, Bodrum için "fuhuş ve alkol yuvası" diyor. Bir an önce cami yapılması iyi olurmuş. Peki bu ülkede bademler kadar kafayı seks ile, sevişmek ile, cinsellik ile bozmuş bir kesim daha var mı? Akılları fikirleri bacak arasında olan bu güruh bir de vaziyeti kılıfına uydurmak için kitap ve dini kullanıyor. Dervişin fikri neyse zikri odur desen "ne ziki ya? Ayıp" diye cevap verecek kadar takıklar, anla. Camiden çıkartıyorsun kafanı, ÖSYM'ye bakıyorsun. Şu hayattaki tek mesaisi puan hesaplamak olan sığırlar, 2.defadır yanlış hesap yaptıklarını açıkladılar. Puanlar değişiyor, kazananlar değişiyor, okullar değişiyor, kaybedenler kazanıyor, kazananlar kaybediyor, bu herifler apış aralarını kaşıyarak maaş almaya devam ediyorlar. Çünkü artık liyakat degil, kimin nesi oluyorsun, bu önemli. İstersen 4 işlemi bilme, pat! Tubitak'ın başındasın! Dünyada hukuk okumamış tek Anayasa Mahkemesi Başkanı bizim ülkeden çıktı birader! Kim takar üniversite puanını? Bitti sanıyorsunuz değil mi? Cık! Bitmedi. Yandaş gazetecinin teki yıllar öncesinden çıkan bir fotoğraftaki adamı İlhan Kesici diye millete yutturup, "CHP için şöyle salladı o gün, Erdoğan'a böyle dedi o gün" diye yazdı. Muhtemelen her sakkalıyı dedesi sanan büyük bir kesim bunu yedi ama yarım saat sonra o fotoğraftakinin Kesici olmadığı, böyle bir konuşmanın hiç yapılmadığı ortaya çıktı, iyi mi? Herif pişkin pişkin "gazetecilik hatası oldu, pardon, sebebini yarın yazıcam" dedi! Kafadan sohbet uydurmak ne zamandan beri "hata" oluyor lan? Bildiğin yalan işte! Ama fark etmez ki... Bunun ağa babaları yalanın da kralını fütursuzca söyledikleri için, bu ufaklığın yalanı "beyaz" oluyor. Ve Eren... Ahh Eren... Ahh be çocuk... Referandum da "Evet" çıkarsa terör bitecek
Hukuk
AĞLAMAYACAKSIN Eceliyle ölemeyenlerin ülkesi diyordum... Eceli geçtim, büyüyemeden ölenlerin ülkesi olduk artık... Taciz ediyoruz, dövüyoruz, tecavüz ediyoruz, yakarak öldürüyoruz çocukları... Saçının tek bir telini kendi gözümüzden sakındığımız yavrularımızı öldürüyoruz... O vali konuşacak... Salya saçacak... O koltukta oturmaya devam edecek. Sonra onun ağa babaları da çıkıp konuşacaklar. Koltuklarında oturmaya, eve gidip evlatlarına sarılmaya devam edecekler. Onların ki evlat, seninkilerse sadece birer "sayı" bu ülkede çünkü... 12 çocuk yandı, 12 şehit var, 12 çocuğa tecavüz edildi derlerken bahsettikleri "12" dir senin çocuğun kardeşim. Onların "1" i dünyaya bedelken, senin "1" in sıfırdan küçüktür bu coğrafyada. Şikayet etmeyeceksin. Sen seçtin bunları... "Koyun dediniz, koyduk" diyordun hani... Bak şimdi hep birlikte yanıyoruz, kül oluyoruz. Çocukların yandı. Şimdi sen de kendi cehenneminde yanacaksın. Ağlamayacaksın. Emre Dölcel
Siyaset