İnsanın en değerli şeylerin iki tane olduğunu bilmesi gerekir. Bunlardan birisi vakti, diğeri de kalbidir. Kişi vaktini ihmal ederek kalbini de zayi ederse faydalı olan işler ondan uzaklaşmış olur.
Nezaket kuralları insanların takdirine ve teşekkürüne göre şekillenmemelidir. Nezaket İslam ahlakına göre yapılan bir davranış olduğu için niyet oranında bir ibadettir.