Hedefsiz insan hiç birşey yapamaz. Nereye gideceğini bilmez, ne yapacağını kestiremez ve sonunda olduğu yerden de geriler adımları. Olduğu konumu aslında mecaz bir anlamdır, mecazın yanında ruhen, manen, ilmi yönden, edep ve ahlaktan, Allah'a yakınlıktan, düşünme yetisinden, idrakinden, şuurundan tamamen gerileyen bir insan demek benim kanaatimce. Hayata geliş amacımızı bilmek, ona uygun yaşamak, yaşarken itidal üzere yol almak, edebi ve ahlakı korumak, ilmi artırmak ve onu amele geçirmek, mütevazi ve tevazu şekilde ilerlemek, en ufak hatada tövbe etmek ve samimi olmak, tefekkürü artırmak, acele etmeden küçük adımlar dahi olsa yol katedebilmek, Allah'a karşı şükrü artırmak, Allah'a güvenmek, sabırla ve sebatla ilerlemek, hayırlı arkadaşlarla ve bu yola sadık kişilerle birlikte olmak, yeri geldiğinde emr-i bi'l ma'rûf ve nehy-i anil münker hassasiyetiyle görevini yapmak. Ama bunlardan önce kendimizi düzeltmemiz gerekiyor. Kendi nefsini ıslah edemeyen bir başkasını ıslah edemez. Bu şuurla da yola devam etmek en bariz örneğidir. Kitap çok güzel bir şekilde bu konuların üzerinde durmuş. Ayetlerle, Efendimizin (s.a.v) sünnetleriyle, ashabı kiram'ın hayatından muazzam kesitlerle konu başlıklarını zenginleştirmiş. Okurken insanın kendini sorguya çekmesi çok güzel bir duygu bence. Çünkü neden varolduğunu hatrında tutmak, hedefini belirlemek ve o yönde az ama devamlı da olsa ilerlemeye çalışmak insanı Rabbine bir zerre de olsa yakınlaştırdığı hissini şu dünyada hiçbir kimse veremez bizlere. Okuyup bir kenara koymak istemediğim kitaplardan olduğu için küçük bir deftere de not alarak ilerledim. Zaman zaman tekrar açıp okumak adına. Sonuna kadar okuduysanız eğer tavsiyemdir bu kitap sizlere :)) Ve bana da tavsiye edip okumama vesile olan, yüreği güzel insana çok teşekkür ederim,