Nihal Bilgin

Nihal Bilgin
@Kendinemekver
2020'nin aralık ayının başından beri okuduklarımı buraya yazmaya başladım.
Frida Kahlo
Puan vermedi·304 syf.··
2020 8. kitabı
Onu tanımadan önce çok abartıldığını düşünürdüm. Altı üstü yaşamış yazar bir kadın neden bu kadar abartıyorlar ki derdim. Sonra bu kitabı okudum ve söylediklerimden utandım. O kadar zorluğa rağmen hep ayakta kalmak işin kendine sebepler bulmuş ve bunu başarmış. Nasıl güçlü bir kadın olduğunu anladım. O kadar ön yargım vardı ki kitabı alıp arkasında kendi yaptığı tabloları, otoriteleri görünce bile 'Bu ne böyle vahşet gibi, iğrenç gözüküyor' bile demiştim. Okuyunca anladım ki o hayattaki o kadar zorluğu dışa vurmanın başka mükemmel bir yolu olamazmış. Yaşadığı aşkı ve acıyı en iyi şekilde yansıtmış. Hayat kimse için kolay değil ama Frida için hiç kolay değilmiş. Adının bu kadar duyulmasının sebebini okuyunca öğrendim. Bu kadar güçlü bir yazar ve ressam olan bir kadının adını elbette duymamak, hayatını okumamak olmazdı. Hepimize ilham olacak bir kadın, özellikle ön yargısı olanların okumasını tavsiye ederim :)
Edebiyat
Frida KahloRauda Jamis · Everest Yayınları · 20185,3bin okunma
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖

Nihal Bilgin

, bir kitap okudu
Puan vermedi·304 syf.··
2020 8. kitabı
Rauda Jamis
8.5/10 · 5,3bin okunma
Cesur Yeni Dünya
Puan vermedi·266 syf.··
2020 3. kitabı
Kitabı okurken bilim kurgu romanı bir distopya olduğunu unutmadan okuyun. Olaylar gerçek değil, hayal ürünü... gibi gözükse de anlatılmak istenen aslında acaba biz de böyle miyiz? İnsanlığın sonu duyguların olmadığı bir yere mi gidiyor ? Hissetmek nedir bilinmeyen , insanlar arası bağların önemi olmadığı, sürekli toplum içinde yaşayan yalnız bırakılmayan ama aslında içten içe yalnız kalan bizler miyiz? Anlatılan hayal ürünü mü yoksa gerçekten bu çağda biz böyle mi yaşıyoruz ? Doğumunuz bile yapay, tüm hislerden uzak ve şartlandırmalarla gelişmiş bir büyüme... Birileri sizin nasıl olmanızı istiyorsa ona zorluyor ve bu şartlanmalar yüzünden aykırı davranmak çoğunun aklına bile gelmiyor. Aykırı olan da toplumdan uzaklaştırılıyor. Sanki kimi şeyler çok benziyor yaşadığımız döneme, ne dersiniz ? İnsan her duyguyu tatmak ister. Mutsuz bile olsa sonunda mutlu olacağı bilmek ve o mutluluğu hak etmek. Bu his tarif edilemez. "Her şeyin ulaşılabilir olduğu dünyada, hiçbir şeyin önemi yoktur." Bu distopyada "hiçbir şeyin bedeli yeterinde ödenmiyor." özellikle şartlandırmalarda söylenen mutluluklar için. Aykırı davrandığınızda bedeli oluyor tabi ki :) Toplumsal istikrar neden şartlandırmalarla sağlansın, insanları hissizleştirip makine haline getirmek istiktar mıdır ? İnsan olmanın anlamı sadece istikrar mı yoksa iyisi ve kötüsüyle her durumu hissetmek mi ? "Kolay vazgeçerek hiçbir şey elde edemezsin." Ama bu distopyada vazgeçmek düşünmemek gerek. Çabalama yok, çok düşünüyorsan soma alıp bir nevi uyuşursun. O zaman insan neden var? Hayvan gibi basit duygularla yaşayıp içi boş mutlulukla yaşayıp ölmek için mi ? "Birey duygulandığında, toplum yalpalar." Toplum olması için bireylerin sadece var olması ve şartlanmalarla yaşamış olması mı gerekir yoksa her insan kendisi için
Edebiyat
Cesur Yeni DünyaAldous Huxley · İthaki Yayınları · 202173,3bin okunma
Momo
Puan vermedi·272 syf.··
2020 7. kitabı
·
16 saatte okudu
·
Okunma: 13 Aralık 2020 08:42
#kitapyorumu Momo Tamamen hayal gücü ve fantastik ögelerden oluşan masal ama okurken sanki size gerçekmiş hissi yaratan bir roman. Momo ve en yakın dostlarının maceraları.. Bazen içinde küçük hikayeler diyebileceğimiz başka dünyalara açılıyor kapıları ve iki satırla bile bir anda o kısacık hikayede buluyorsunuz kendinizi. Bittiğinde ise hala Momo ile beraber maceralara gideceğinizi bilerek okumaya devam ediyorsunuz. Özellikle son sayfalarda aksiyon filmi izler gibi.. Ne olacak , acaba yazar kötü sonla mı bitirir yoksa sonunda herkes mutlu mu olur merakıyla hemen okuyorsunuz. Kitaplarda roman bile olsa gerçekçilik daha çok hoşuma gider, bu yüzden bu kitabı masal diyerek okumak o gerçekçilikten uzaklaşmamızı sağlayabilir. Başlarken gerçekçi bakışla okudum ve bir an çok abartı geldi Momo küçük bir kız ve çok iyi dinleyici ve muhteşem biri , pek akla yatmıyor ama tabi ki bu bir masal gerçek değil Kitapta asıl anlatılmak istenen zaman kavramı ve zamanımızı nasıl değerli kılabiliriz sorusu. Zamanı herkes dilediği şekilde geçirebilir. "İnsan içinde taşıdığı zamandan başka şeylere de sahiptir." Kimisi içinde ruh olmadan yapılması gerekenleri yapar ve hiçbir şey hissetmez. Kimisi de her şeye vaktinin olduğunun farkındadır çünkü bütüne bakıp bir anda bitirmeyi değil her zaman adım adım gidip hissetmeyi tercih ederler. Zaman elimizden alındığında ise eksik hissederiz. "Sevinmeyi hayal kurmayı ve heyecanlanmayı unuttular." Acele etmek yerine düşünüp doğrusu seçmeye çalışmak gerekir. " Dünyadaki bütün anlaşmazlıklar kasıtlı ya da kasıtsız aceleye getirilerek söylenmiş birtakım yalan yanlış sözlerden kaynaklanıyordur." Zamanı kullanmak sizin elinizde, zamanınızı çalan ve mutsuz olacağınız durumlardan uzaklaşın. "İnsanlar kendilerini korkutan şeylere çok daha çabuk
Edebiyat
MomoMichael Ende · Qanun Nəşriyyatı · 201982,4bin okunma