📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Bu adamı anlatacak kelime yok bende. Kitaplarını severek bir çırpıda okuyorum. Okurken hiç sıkmıyor ve hiç bırakmakta istemiyorum. Gerçekten insan psikolojisini çok güzel işliyor. Ve dikkat ettiğim bir nokta ise; kitap başlıklarının içeriği kısaca özetlediği. Kitap, vicdanla iradesi arasında içsel bir çatışma yaşayan Ferdinand’ın hayatını anlatıyor. Bir tarafta vicdan diğer tarafta ise irade.. Ferdinand karakteri ressam yani sanatkar bir karakter. Sanatla uğraşan bir adamın savaş ortamında nasıl başarılı olabileceğini(olamayacağı) de vurguluyor kitap. Kitabı okurken “Savaş Vadisi “ adlı filmdeki Desmond Doss karakterini de düşünmeden edemedim. Desmond karakteri de askere çağrılan bir vatandaş. Şu açıdan iki karekteri birbiriyle bağdaştırdım ; Desmond da eline silah almayı kabul etmeyen bir asker, vicdani retçi idi .İnsanları öldürmemek için sıhhiyelik yapmak istedi. Yani öldürmeden değil hayat kurtarmadan yana. Ferdinand karakteri de aynı şekilde öldürmeye karşı olan bir karakter bu açıdan birbirlerine çok benzettim; tabi bu benim şahsi fikrim. Bu eserinde Zweig bize savaş karşıtı olduğunu tekrar , tekrar vurguluyor. Son olarak; "Adil olmayan barış bile, en haklı savaştan iyidir.” Diyor Stefan Zweig. Ve herkese iyi okumalar diliyorum.
MecburiyetStefan Zweig · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 202175,2bin okunma