Kitabı bitirir bitirmez yazarın dinsel kimliğine baktım ve BİNGO! Yazar Yahudi bir ailede doğup büyüyor ve sonrasında ateist oluyor. Neden BİNGO! Çünkü kitapta ısrarla müslümanlık ve müslüman bilim insanları görmezden geliniyor. Müslümanlığa karşı inanılmaz bir kin var, kıskançlık var. Müslümanlığa karşı kin Hristiyanlar da o kadar ileri değildir. Yahudilerde bu durum tarif edilemez had safhadadır. Herkesin bildiğini düşündüğüm Nasreddin Hoca fıkrası vardır.
Bir gün, Akşehir’e üç papaz gelmiş. Hoca da kadı olarak onlara misafirperverliğimizi göstermek istemiş. Yemekler yenilmiş, kahveler içilmiş. Papazlar, akılları sıra Hoca’yı imtihan etmeye başlamışlar. En yaşlı olanı sormuş:
– Dünyanın, ortası neresidir?
– Eşeğimin, demiş Hoca, ön sağ ayağının bastığı yerdir!
Papaz hınzır hınzır gülerek:
– Nereden anladın, deyince, Hoca kendinden emin:
İnanmıyorsan ölç, diye, karşılık vermiş.
Hoca’nın aklına hayran olan yaşlı papaz, sözü gencine bırakmış. Genç papaz, Hoca’ya sormuş:
– Gökyüzünde kaç yıldız var?
Hoca gayet sakin:
– Eşeğimin sırtındaki tüy kadar!
Papaz, olmaz öyle şey diyecek olmuş. Hoca:
– İnanmazsan otur say, demiş.
Hikâye bu ya, o papaz da çekilmiş aradan. Aklında tüyler ve yıldızlar uçuşadursun, sözü üçüncü papaz almış:
– Söyle bakalım Hoca, sakalımda kaç kıl var?
Hoca, içinden papazın sakalına dair ne düşündü bilinmez ama; cevabı vermekte gecikmemiş: