Sabahattin Ali'nin ilk okuduğum eseri "Kürk Mantolu Madonna" gerçekten çok etkileyici idi. "Kuyucaklı Yusuf" da ortalamanın üstünde idi. Yazarın, kısa kısa hikayelerden oluşan bu kitabı ise yer yer oldukça sıkıcı idi. Kitabın sonunda yer alan küçük masallar, ince ince siyasi mesajlar içeren bir nebze kitabı kurtarabiliyor. Ancak, kitabın sonunu getirene kadar siz bayağı sıkılmış oluyorsunuz.