"Ne yazık! Dünyada sadece tek bir varlığı sevmek, onu bütün kalbiyle sevmek ve karşınızda durup size bakar, cevap verir, konuşurken, sizi tanımadığını fark etmek! Sadece onun tesellisine ihtiyaç duymak ve bunu yapması gerektiğinden habersiz olan tek kişi olduğunu anlamak! "
"Biliyorsun, elbette ki bu dünyada insan aklının yüksek düşünsel tezahürleri dışındaki her şey önemsiz ve basittir. Zeka hayvanlar ve insanlar arasına, ikincisinin ilahiliğini belirten keskin bir çizgi çeker. Varolmayan ölümsüzlüğün yerine bile geçebilecek bir noktaya kadar... Dolayısıyla zeka mümkün olan tek zevk kaynağıdır. Çevremizde bu zekadan eser bile göremiyoruz, o yüzden hiçbir şeyin doğru düzgün tadını çıkaramıyoruz. Kitaplarımız var, doğru ama bu insanlarla konuşmakla, karşılıklı muhabbet etmekle aynı şey değil. Tam doğru olmayan bir karşılaştırma yapmama izin verirsen kitaplar; müzik defterlerine yazılmış notalarken, konuşmak şarkı söylemektir. "