Bir kaynana yüzünden bir kadının çöküşünü okumaya hazır olun
Merhaba arkadaşlar bu akşam size Orhan Kemal'in el kızı adlı romanıyla geldim.. beni o kadar derinden etkileyen bir romandaki her sayfasını sinirlenerek bazen ağlayarak okuma şerefine nail oldum.. nazan'a üzüleceksiniz kaynana hacer'e kızacaksınız.. nazan'ın oğlu halduna acıyacaksınız.. çünkü böyle durumlarda en çok çocuklar etkileniyor ne yalan söyleyeyim..
Gelelim kitabımıza fırtınalı bir günde balıkçılar kıyıya vurmuş Bir kadın cesedi bulurlar bu kadın cılız yıpranmış biridir fakat elinde pırıl pırıl parlayan pırlanta bir yüzük vardır elden ele dolaşan bu yüzük her şeyin başlangıcıdır..
Nazan teyzesi ile yaşayan anasız babasız büyüyen bir kızdır hayatta çok küçük yaşta darbe yemiş teyze yanında sığıntı gibi yaşamaktadır ta ki bir gün karşısına karşı apartmanda kalan hukuk fakültesi'nde okuyan Mazhar bey çıkana kadar.Nazan mastarla evlenir ve kaynana hacer'le beraber yaşamaktadır kaynana hacer'den büyük eziyetler görür aşağı alınır hor görülür mazhar karısı nazan'dan ilgi beklese de annesinin yaptığı baskılardan dolayı sessiz kalır Bir gün nazan'a pırlanta yüzük alır ve Nazan hic tepki veremez Mazhar sinirlendirir ve O sinirle barda bir kızla tanışır adı Neriman.. Nazan bir gün komşusu Naciye ve kaynanası hacer'in talimatıyla kocasının Bu ülkesizliğine karşı muska yaptırır ve ceketine Diker kocasının.. Sonra pişman olur Tam ceketten sökecekken kocasına yakalanır ve kan revan içinde dövülür ve nazan'ı bosar.. kaynana Hacer de nazan'ı İstanbul'a teyzesinin yanına yollar ama oğlu Haldun yanlarında kalmaya devam eder ve Nazan kocasının Bir gün gelip alacağı ümidiyle Yaşar ah Nazan ah...
Kaynana yüzünden ne durumlara düştün bu duruma düşman senin hatan değildi kaynana hacer'i kitabın içine girip boğasım geldi
El KızıOrhan Kemal · Everest Yayınları · 202615,4bin okunma
📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Aptal mıdır nedir? Boyuna kitap okuyup düşünür. Biz de çok okuduk ama faydası olmadı. Neyine kibirlenir acaba? Biz de efendiyiz ama kimseye kem baktığımız yok