Hayattan fazla şeyler bekleme dünyada her felaketin içinden en az zararla sıyrılmanın yolu hayata uyumak bir gün Allah peygamberleri çağırıp sormuş saadet nedir demiş o o her biri kendilerine göre cevap vermişler Musa arzum mevzuda gitmektir İsa bir yanağına vurana ötekini uzatmaktır Buda hayatta hiçbir arzu olmamaktır yollu şeyler söylemiş sıra bizim Muhammed'e gelince saadet hayatı olduğu gibi kabul etmektir demiş ne doğru söz hayatı olduğu gibi kabul etmeli ve ona ne bir şey ilave etmeli ne de ondan bir şey eksikmeli bazı şeyler vardır canımıza sıkar bu neden böyle böyle şeyler dünyadan kaldırmalı deriz bazı şeylerde mevcut değildir içimizden bunların olmasını ister hatta burada çalışırız ikisi de saçma ve faydasızdır insan dediğin mahluk hiçbir şeyi değiştiremezsin bunun için gönlünün rahat olmasını istersen gördüğün fenalıkların bile bir hikmet olduğunu düşün ve yeryüzünde olmayan iyilikleri oraya getirmek sevdasına kapılma sonra en mühimi kendini kendini halinden şikayet etmeye alıştırma ömrünün sonuna kadar dövün sen bu hayatın Cevaz-ı tükenmez kendini etmiş olursun