Ayten işlek

Serpil özer

, bir kitap okudu
Puan vermedi·106 syf.·
5 günde okudu
·
2025 5. kitabı
Fatma Bayram
8.7/10 · 139 okunma
Ayten işlek
Yaaa Fatma Bayram'ı çok severim. Keyifli okumalar canım💕
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
10/10
·485 syf.·
Beğendi
·
2020 38. kitabı
Esselamu Aleykum; Allah Ramazan el-Buti hocamızdan ebeden razı olsun. Makamı âlî olsun. Bildiğimiz klasik bir siyer kitabı değil FIKHU'S SİYRE. Allah Resulü sallallahu aleyhi ve sellem'in hayatından nasıl istifade edeceğiz? O'nun hayatı bize ve çağımıza ne söyler? Kendi hayatımızı Resulüllah'ın hayatına uygun bir hâle nasıl getireceğiz? Bu soruların cevabları bu kitapta Elhamdülillah. Olayları, O'nun yaşadıklarını anlatıyor. Daha sonra Dersler - Öğütler diye bir başlık açıp madde madde çıkarımlarda bulunuyor. Hatta bazen fıkhi noktada verilen fetvaların menşeinin Efendimizin yaşadığı bir olay olduğunu isbat ediyor. Ben kitabı çok uzun bir sürede okudum. Böyle okunulması gerektiğini düşünüyorum. Kendimize ders yapa yapa, notlar alarak, tefekkür ederek, hayal ederek. Allah Resulü'nü (s.a.s) sevmemiz için O'nu tanımamız gerekir. O'nu tanımamız için de okumamız, birilerinden dinlememiz şart. Sadece siyer kitabı değil, bunun gibi Siret kitabları da okumamız gerekli diye düşünüyorum. Rabbim bizleri O'nun yolundan ayırmasın. O'na hakkıyla ümmet olmayı nasib etsin. O'nu tanıma yolunda nusretini ve Tevfikini refik eylesin. İstifademiz ziyade olsun.
Fıkhu's SiyreMuhammed Said Ramazan el-Buti · Bilge Adam Yayınları · 2013527 okunma
Ayten işlek
Aleyküm selam,, amiiinnn
SIĞINAKLARA DAİR
Puan vermedi·95 syf.·
Beğendi
·
2019 14. kitabı
Behçet Necatigil, “Kitaplarda Ölmek” adlı o şahane şiirinde “Adı, soyadı /Açılır parantez /Doğduğu yıl, çizgi, öldüğü yıl, bitti /Kapanır, parantez. /O şimdi kitaplarda bir isim, bir soyadı /Bir parantez içinde doğum, ölüm yılları. / Ya sayfa altında, ya da az ilerde /Eserleri, ne zaman basıldıkları /Kısa, uzun bir liste. Kitap adları /Can çekişen kuşlar gibi elinizde. /Parantezin içindeki çizgi /Ne varsa orda /Ümidi, korkusu, gözyaşı, sevinci /Ne varsa orda. /O şimdi kitaplarda /Bir çizgilik yerde hapis, /Hâlâ mı yaşıyor, korunamaz ki, /Öldürebilirsiniz.” der. Edith Wharton’ın “Sığınak” adlı kitabını okuyup bitirdiğimde sitede sadece “bir” kişi tarafından okunan bu kadın yazarın biyografisini incelemek üzere internete girdiğimde şu satırlara denk geldim: “Edith Wharton (24 Ocak 1862 – 11 Ağustos 1937) Amerikan yazar ve moda tasarımcısı. En fazla tanınan eseri "Masumiyet Çağı" (The Age of Innocence, 1920) adlı romanıdır, ve 1921 yılında Pulitzer Ödülünü kazanmıştır. I. Dünya Savaşı esnasında Paris'te Kızıl Haç örgütü için yaptığı yardım çalışmalarından ötürü, Fransız Légion d'honneur nişanıyla ödüllendirilmiştir. Paris'te iken Amerikalı ünlü gazeteci William Morton Fullerton ile büyük bir aşk yaşamıştır. Eş: Edward Robbins Wharton (e. 1885–1913) Aralarında Henry James, F Scott Fitzgerald, Jean Cocteau, Ernest Hemingway ve Theodore Roosevelt'in bulunduğu, çağının önemli ve etkili entelektüelleriyle olan arkadaşlığı da ayrıca dikkat çekicidir. Bazı eserleri: "Ethan Frome", "Yaz Bitince", "Akşam Çayı","Aşkın Öteki Yüzü","İki Kız Kardeş","Mihenk Taşı","Sığınak", "Her Kalp Kendi Bildiğini Okur" Evet tam da Behçet Necatigil’in şiirinde dediği gibi değil mi? Edith Wharton’ın Amerikalı bir kadın yazar olduğunu, aldığı ödülleri, yaşadığı büyük aşkı, dostluklarını ve bazı
SığınakEdith Wharton · Helikopter Yayınları · 201730 okunma
Ayten işlek
Ben yazardan Ethan Frome kitabını okuyunca yine başka eseriyle devam etmek istemiştim. Bu kitabı da çok beğendim. İncelemenizde çok güzeldi. 👍❣️

Serpil özer

, bir kitap okudu
Puan vermedi·493 syf.··
127 günde okudu
·
2024 10. kitabı
Muhammed Emin Yıldırım
9.8/10 · 2.660 okunma
Ayten işlek
Bende aynı satirlardayim😊🌼
Puan vermedi·136 syf.··
2018 51. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 12 Ağustos 2018 00:51
Öncelikle bazı sorulara cevap bulmak istiyorum incelemeden önce. Güray Süngü neden okunur, kim okur, herkes okumalı mı, Güray Süngü okumak keyifli bir şey mi ya da Güray Süngü'nün edebiyatı hangi zamana karşılık gelir. Güray Süngü neden okunur sorusu herkese bakmatan ziyade beni kendime bakmama yarayan bir soru. Ben neden okuyorum dediğimde okuma sürecimin bir tesadüften ileri gitmediğini görüyorum özellikle de ilk okuduğum romanımda. Bir hediye, bir tavsiye, birkaç güzel söz mesela. Fakat sonra böyle olmadı, iki kitabını okudum, üç kitabını okudum ve şuan altıncı kitabını bitirmiş haldeyim. Güray Süngü beni mutlu mu ediyor, hayır etmiyor. Aksine rahatsızlandırıyor, kaygılanmama sebep oluyor, düşündürüyor. Ama şöyle de bir şey var ki öykü/roman okurken bile felsefeden, sosyolojiden, psikolojiden kopmadığımı düşündürüyor ve bir de kendi ruh halimin de aslında karakterlerdeki gibi bilmezlik karmaşasıyla dolu olduğu için okuyorumdur. Kim okur sorusu bana hep 'nasibi olan okur' cevabını aklıma getiriyor. Mesela hep deriz ya; şuraya gittiysen nasibin vardır da gitmişsindir veya şu insanı görmek herkese nasip olmaz. Güray Süngü kitaplarını/kitabını okumak da bana kalırsa böyle bir şey. Çünkü o bir Dostoyevski değil, okumasak bile hepimizin bildiği bir yazar değil. Öyle kitapçıların başköşesine de kitapları konulmuyor. Belki bu sitede görünürlüğü imkansız olmasa da gerçek hayatta inanın çok zor. Edebiyat dergisi takip etmeyen, editörlerle işi olmayan, yayınevi serilerini takip etmiyorsanız tanışamazsınız onunla. E haliyle ben de böyle diyorum işte 'nasibi olan okur'. Diğer sorunun da cevabı çıkıyor o halde, bana kalırsa herkes okuyamaz. Okumasın da zaten. Kusura bakmayın bazı kitaplara karşı bencillik yapıyorum ve siz orada "seninle benim aramda ne fark var, sen
Edebiyat
İnsanın Acayip Kısa TarihiGüray Süngü · Dedalus Kitap · 20162,391 okunma
Ayten işlek
Bende "Geçerken" edebiyat dergisinde Kadir Daniş 'in hayat hikayesinden yola çıkarak ulaştım yazara ve kütüphanede denk gelince alıp okumak istedim. Bu kitabını şuan okuyorum. İnceleme çok güzel olmuş hemen belirtmek istedim. Bizim de nasibimiz neymiş bakalım 😊