Dörtlünün emanetçisi

Dörtlünün emanetçisi
@Kitapsever1814
Yazılarımı, özetlerimi ilim sahibi değil talepkârı olan biri olduğunu bilerek ve "Allah alıntı yaptığım kişiden aile ve neslinden razı olsun" duasını ekleyerek - başka mecralarda paylaşmak üzerede- alabilirsiniz :) :)
Heybeme şu dua düştü bugün...
Şu naifliğe bakar mısınız? "ALLAH İÇİMİZDEKİ APTALLARI ABDAL EYLESİN " 🌾 /amin/ Muhammed Emin Yıldırım şimdi izlediğim bir videoda söyledi💯
Din
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
Her dua nasibine, Her nasip vaktine esirdir 🦋
Din
BİR İNSANI TANIMAK İSTİYORSAN İKİ KELİME ; BASIVER ONUN 'BAM TELİNE' ...
Din
İçimde öyle fırtınalar kopuyor bazen... Öyle şeyler söyleyesim geliyor ki söylesem kulaklarım bile benden çıktığına inanamayacak.... Aramızdaki kilometreler ve en sevdiğimin sesini öyle duymak.. Hastalanmasına sebep olduklarını bilmek, içimde volkanik bir dağ oluşturuyor... Ona bunların bir imtihan olduğunu söylüyorum ama telefonu kapatınca o volkan patlamak için hazır bekliyor.. Sonra aklıma geliyor Efendimiz’in (sas) taifteki sabrı, Evlatlarını toprağa verişi, En zor anında bile beddua etmeyişi, Sahabe efendilerimizin hatalarına karşı duruşu, hoşgörüsü.... Hepsini geçtim Rabbiimmm ya senin bize karşı bu sabrın.... Kitapların yazmadığı ama evrende yazılı öğrenecek çok şey var... Allahım! Nasıl şükretsem az biliyorum ama beni müslüman yarattığın ve bu yolda ilerlemem için karşıma çıkardığın o güzel dostlar, layık olmadığım halde o kutlu hazinenden payıma düşenler için binler, milyarlarca elhamdülillah.... İçimdeki volkanı ateş şeklinde değil, Onlara hidayetleri için dua et,sen ellerini semaya aç volkanın serinliğe dönüşsün dedirten Rabbim; Şükrünü eda edemediğim nimetlerin şükrünü eda etmeyi bana öğret... Musibetler karşısında ilk anda sabredenlerden eyle... Sabrı tavsiye edenlerden eyle... Nolur beni Ahlâk-ı Kuran' eyle...
Din
Hasta olan ne yapmalıdır? Nasıl davranmalıdır? 1-) İnsana verilen bu beden, kulluk vazifesini yerine getirebilmek için bir emanettir; öyleyse emaneti korumak zorundadır. 2-)Hastalık, Allah’ın insana vermiş olduğu bir ceza değil, bilakis mükâfattır; öyleyse her hastalığın bir tedavisi vardır, tedavi olmanın yolları muhakkak aranmalıdır. 3-)Tedavi yollarını araştırmada şifa verenin Allah olduğunu unutulmamalıdır; öyleyse tevhid akidesini zedeleyecek her türlü hurafe ve batıl işlere asla tevessül edilmemelidir. 4-)Gidilecek doktorda ehliyet ve likayata dikkat edilmelidir; öyleyse bu konuda herkesi değil, ehil doktorları dinlemeli, onların dediklerini de uygulamalıdır. 5-)Hastalıklara şifa veren Allah (cc) olduğu hatırdan çıkarılmamalıdır; öyleyse o şifayı celpedecek duaları hem yapmalı, hemde salih insanlardan dualar almalıdır. -_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_- “Ey biçare hasta! Merak etme, sabret. Senin hastalığın sana dert değil, belki bir nevi dermandır. Çünkü ömür bir sermayedir, gidiyor. Meyvesi bulunmazsa zayi (yok)olur. Hem rahat ve gafletle olsa, pek çabuk gidiyor. Hastalık, senin o sermayeni büyük kârlarla meyvedar ediyor. Hem ömrün çabuk geçmesine meydan vermiyor, tutuyor, uzun ediyor-tâ meyveleri verdikten sonra bırakıp gitsin. İşte, ömrün hastalıkla uzun olmasına işareten bu darbımesel (atasözü) dillerde destandır ki, “Musibet (bela) zamanı çok uzundur; safâ (eğlence rahatlık) zamanı pek kısa oluyor.” Muhammed Emin Yıldırım
Din