Yaşıyor olsaydı rahmetli Doktor Sait Paşa büyük ihtimalle onlar gibi düşünür ve günlüğüne şu notu düşerdi:
"Günün sonunda,her koyun kendi bacağından asılır."
"İnas Sanayi Nefise Mektebi"
Osmanlı'nın kizlar için açılan ilk güzel sanatlar okuludur.Erkekler için açılandan otuz bir yıl sonra,1914'te eğitime başladı...