Sonuçta neydi kendisi? Büyük bir servet sahibi, sadakatsiz bir kadının kocası, emekli bir saray mensubu, İngiliz Kulübü ve Moskova sosyetesinin şımarık bir üyesi... Yemeyi ve içmeyi her şeyden çok seven bir adam! İyi bir yemekten sonra, hükümeti rahatça eleştiren bir insan!
<<Bir iki gün önce bana böyle seveceğimi söyleselerdi, gülerdim. Bu şimdiye kadar hiç hissetmediğim bir şey. Dünyam ikiye bölünmüş gibi... Bir yanı tamamen Nataşa'yla dolu... Orada mutluluk, ışık ve umut var; öte tarafı Nataşa'sız... Orada da umutsuzluk ve karanlık hüküm sürüyor...>>
Piyer, <<Karanlık ve gece!>> dedi. <<Evet, bunu anlıyorum.>>