Meraklı, pozitif, yaşamayı seven, kendi hayat amaçlarım doğrultusunda, kendi ilkelerime göre hayatı yaşamayı düstur edinen biriyim. Tabii ben böyle derim de ayna neyi gösteriyor? Bu soruyu birazda hayat cevaplayacak.
* şikayet etmek yaşamın gerçeğe uygun olmayan bir tablosunu yaratır
* şikayet etmek bulaşıcıdır başkalarını da etkiler.
* şikayet etmek olumsuz yöne bakma alışkanlığını şekillendirir ve güçlendirir.
* şikayet etmek kötüye odaklanırken İyiyi kaçırmanıza neden olur.
* şikayet etmek sizin (Öz saygınızın) yaralı ve yetersiz olan İmajını güçlendirir.
* şikayet etmek bunu yapan siz olduğunuz için şikayet etmenin normal olduğunu düşünmenize yol açar.
* şikayet etmek Hayati olumlu ve üretken zihinsel enerjiyi size karşı çalışan zihinsel ve fiziksel enerjiye çevirir.
* Olumsuz olarak şikayet etmek tutumunuzu etkiler hemen ya da bir zaman sürecinde.
* Şikayet etmek beyninize ilave bir olumsuz programlama yaratır.
* Şikayet etmek olumsuz, sağlıksız yan etkileri, özellikle stresi yaratır.
* Şikayet etmek objektifliğin yerine asabiliği koyar. Duruma gereksiz yere duygu katar.
* Şikayet etmek sizi sessizce veya açıkça kızgın yapar.
* Şikayet etmek size başka olumsuz insanları çeker.
* Şikayet etmek insanların sizden daha az hoşlanmasını sağlar.
* Şikayet etmenin genellikle bir yararı yoktur ve sorunu çözecek bir seçim yapmaya ertelemenizi sağlar.
Şikayet etmek doğal birşey, neredeyse günlük hayatın sıradan bir parçası gibi görünüyor. Fakat bilinçaltı her şikayeti bir program olarak kabul eder. Onu kaydeder, gelecekte başvurulmak ve kullanılmak üzere depolar ve tepki verir.
Olaylar karşısında şikayet ettiğinizde, zihninizde sizin yararınıza değil, zararınıza programlar yaratırsınız.
O anki duygularınız yeterince güçlüyse, sözleriniz güçlü duygularla işlenmişse, beyinde düşüncelerinizi, tutumunuzu, davranışınızı, stres seviyenizi ve hatta beyindeki fiziksel sağlığınızı ve iyiliğinizi kontrol eden fizyolojik süreçleri bile etkileyen doğal kimyasal tepkiyi otomatik olarak oluşturur.