Vedat Şanlı

Vedat Şanlı
@KitapseverV
Meraklı, pozitif, yaşamayı seven, kendi hayat amaçlarım doğrultusunda, kendi ilkelerime göre hayatı yaşamayı düstur edinen biriyim. Tabii ben böyle derim de ayna neyi gösteriyor? Bu soruyu birazda hayat cevaplayacak.
7/10
·56 syf.··
Beğendi
·
2026 31. kitabı
·
18 saatte okudu
·
Okunma: 10 Haziran 2026 09:50
Bir Çöküşün Öyküsü'nü okurken en çok dikkatimi çeken şey olayların büyük bir felaketle değil küçük kırılmalarla başlaması oldu. Bence eser tam da bu yönüyle etkileyici. Çünkü hayatta da çoğu zaman insanlar bir anda değil yavaş yavaş çökerler. Kitaptaki karakterlerin yaşadıkları sıkıntılar bana oldukça gerçekçi geldi. Okurken bazı yerlerde karakterlere kızdım bazı yerlerde ise onları haklı buldum. Bu durum esere olan ilgimi artırdı çünkü karakterler kusursuz değil tıpkı gerçek insanlar gibi hata yapıyorlar. Yazarın vermek istediği mesajın yalnızca maddi kayıplar olmadığını düşünüyorum. Bana göre asıl çöküş insanın umutlarını ve kendine olan güvenini kaybetmesiyle başlıyor. Eserde karakterlerin yaşadığı değişimi görmek bazen üzücü bazen de düşündürücüydü. Özellikle insanların zor zamanlarda nasıl farklı davranışlar sergileyebildiğini görmek dikkat çekiciydi. Normal şartlarda güçlü görünen kişilerin bile bazı olaylar karşısında ne kadar savunmasız kalabileceği başarılı bir şekilde anlatılmış. Kitabı okurken kendime sık sık ben böyle bir durumda ne yapardım sorusunu sordum. Bu yüzden eser bana sadece bir hikâye gibi gelmedi aynı zamanda insan hayatı üzerine düşünme fırsatı da verdi. Bazı bölümlerde olayların biraz daha ayrıntılı anlatılmasını isterdim ancak genel olarak anlatımın akıcı olduğunu düşünüyorum. Yazarın sade dili sayesinde olayları takip etmek zor olmadı ve karakterlerin duygularını anlamak daha kolay hale geldi sonuç olarak Bir Çöküşün Öyküsü bana insanların hayatlarında yaşadıkları sorunların sadece dışarıdan görünen kısmının olmadığını gösterdi. Her insanın içinde kendi mücadelesini verdiğini ve bazen en büyük savaşların insanın kendi içinde yaşandığını düşündürdü. Bu nedenle eseri sadece bir çöküş hikâyesi olarak değil insan psikolojisini anlamaya yardımcı
Alıntı
Bir Çöküşün ÖyküsüStefan Zweig · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 202591,9bin okunma
Vedat Şanlı
Harika bir kitaptı.
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
8/10
·143 syf.··
2026 18. kitabı
Eski basım kitapları seviyorum. Sadece eski basım diye aldım ve baktım ki 14 dile çevrilmiş hemen okumaya başladım. Edebi olarak hiç bir özelliği yok. Ama kitabın hikayesi muhteşem. Brezilya'nın en kötü ve pis bir mahallesinde, sefalet içinde yaşayan ve çocuklarına sahip çıkmak istiyen bir annenin günlükleri. Günlükler tesadüfen bulunup yayınlanır ve fevela dedikleri bu gecekondu mahallesini bütün çıplaklığı ile gözler önüne seriyor. Sırada bir günlük gibi gözükse de aslında bir çaresizlik içindeki kadının, annelik duygusu, politik bakışı, hayata karşı duruşu, yoksulluk, sefalet, ezilmişlik... her duygu ve düşünmesinin kağıda dökülmesi. Günlükler sayesinde kurtuluşu... Ben severek okudum.
ÇöplükCarolina Maria de Jesus · Nil Yayınevi · 1981239 okunma
Vedat Şanlı
Görünce çok şaşırdım yıllar önce yani ortaokul yıllarında neredeyse okuduğum bir kitapta sadece kahve ile bir parça ekmek ya da tamam kahvenin yanına artık çocuklarının ne bulacağını şaşıran bir anne figürü var Onu hatırlıyorum ama çok büyük etkiler bırakmıştı şimdi bu kitabı tekrar burada görünce öyle çok etkilendim ama çok büyük etkiler bırakmıştı şimdi bu kitabı tekrar burada görünce öyle çok etkilendim
Etiket önemli :)
Siz de kendi uydurduğunuz sözleri “çok ünlü bir yazar şöyle demiş” diyerek pazarlıyor musunuz? Ben mesela kendi uydurduğum bir sözü “zaten ne demişler…” veya “derler ki…” gibi kalıplarla başlayarak söylüyorum. Çünkü biliyorum ki “benim şöyle bir sözüm var” dediğimde alacağım tepki en hafif tabirle “siktir lan” olacaktır. İnsanlar adını duyurmuş birinin veya bir topluluğun alelade bir sözünü sizin bulduğunuz müthiş bir söze her zaman tercih ediyorlar 😃
Vedat Şanlı
😂🤣🤣🤣