Hayata geldiğimiz andan itibaren öğrendiklerimizden ibaretiz. Ne kadar öğrenmek istediğimiz ise tamamen bize kalmış aslında- dayatılanlar , kurallar , korkutmalar , göz dağları , gelenekler , kültür derken birey oluşuyor ama sorgulamadığı o kadardan ibaret diyebiliriz.Din bir dayatma aslında - yani bana göre hep öyleydi okudukça da düşüncelerim sadece destekleniyor hiç ''acabasını '' yaşamadım. Sadece birileri bir şeyleri işine geldiği yönetmek , yönlendirmez istediği için göz dağları dağıtmış kendinden güçsüzlere , korkular salmış , efsaneler anlatmış - sorgulamayan insanlar da buna inanmaktan güç bulmuş. Bu kitap benim için tam da bu yazdıklarıma özet nihayetinde.. Yazarın okuduğum 2. kitabı ve dahasını da okuyacağım mutlaka. Fahişelik nasıl legalleşti? Hele ki dini kitaplarda?
Dini kitapların yozlaştırıcı etkisi - hepsi tek tek işlenmiş. Keyifli okumalar dilerim
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯
Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Van Gogh a tamamen birinci dereceden kaynak niteliğinde olan bu kitap resmen yoklukla tutkunun inşası… Bu mektuplar çoğunda benzer konular olsa dahi sizi sıkacak türden mektuplar değil - o yaşanmışlığı , gerçek çaresizliği , göçebeliği hissediyorsunuz. Ben bu kitap bitince tanıştım Vincent ile daha yeni yeni yer etti beynimde bundan önce bildiklerim sadece gösterilmek istenenlermiş bu okuduklarım ise tamamen yaşananlardan ibaret…