Jefferson şöyle diyordu: "Bizim hükümetimizde yürütme kuvveti benim için tek endişe kaynağı değil, belki başlıcası da değil. Yasa koyucuların zorbalığı şu an da en korkutucu tehlike ve uzun yıllar da böyle kalacak. Yürütme kuvvetinin zorbalığının da sırası gelecek ama daha ileriki bir dönemde."
Çoğunluğu ille de onun tutkularının esiri olmadan temsil edebilecek bir yasama kuvveti, kendine özgü bir gücü olan bir yürütme kuvveti ve diğer iki kuvvetten bağımsız bir yargı düşünün; hâlâ demokratik bir yönetimimiz olacak ama zorbalığın orada neredeyse hiç şansı olmayacak.