Ali bey hali vakti yerinde çalışkan,efendi bir delikanlı annesi Fatma hanımla yasar.Bir gün gezintiye çıktığında mahpeyker adlı fahiseyle tanışır.onceleri fahise olduğunu bilmez öğrenince iş işten geçer cunku artık mahpeykerin aşk muhabbetine kapılmış işini,evini biricik annesini unutmuştur.Fatma hanım bu gidişata dur demek ve oğlunu kurtarmak için aldığı cariye dilasub la oğlunu evlendirmek ister.Neyseki Ali bey mahpeykerin asifteliklerini görünce ondan vazgeçer ve dilasupa aşık olup güzel bir yola girer.
Mahpeyker dururmu ilk kez aşık olan bu asifte bu terkedilmisligi kabul etmez ve Ali beyin hayatını alt üst eder.kitabin sonundaki sin cümleye dikkat lütfen son pişmanlık fayda etmez.Lutfen anlamadan dinlemeden gözünüzle görmeden kimseyi suçlamayın cunku acısını sonunda onlarla beraber sizde çekeceksiniz.
Türk klasiklerini iyiki okuyorum muhteşem eserler.