“Kitap sevgisi güzeldir ama ölçüsüz tutku insanı hayattan koparabilir.” ana fikirli kısa kitap.İlgi çekici bir konusu var fakat sonlara doğru kitabın enerjisi düşüyor. Domínguez sade ama şiirsel bir anlatım kullanmış.Kitap kısa olmasına rağmen yoğun anlamlar taşıyor. Kitapların kokusunu, ağırlığını ve insan üzerindeki etkisini hissediyorsunuz.1 saatte bitiyor.Kitabı bitirdikten sonra şu soruyu sordum: “Ben kitapları mı sahipleniyorum, yoksa kitaplar mı beni?”
Çoğunlukla bir kitaptan kurtulmak ona sahip olmaktan daha zordur.Kitaplar,sanki asla geri dönemeyeceğimiz bir anın tanıkları gibi bir ihtiyaç ve unutkanlık anlaşmasıyla tutunurlar insana.